Fotografování koncertů

Jednou z mnoha oblastí fotografie je fotografování koncertních vystoupení. V dnešní době tato oblast tvoří jakousi uzavřenou komunitu pro malou hrstku fotografů, kteří mají možnost dostat se ke hvězdám showbussinesu velice blízko a zároveň i do míst, kam se běžný člověk nikdy nedostane, nebo jen s obtížemi.
Specifikem této práce je ale velká spousta náročných jednání, která předcházejí udělení akreditace a fotopasu. Není pravdou, že stačí, jako novinář požádat promotéra, nebo management kapely o akreditaci a povolení fotit (fotopas). Naše největší promotérské agentury Interconcerts a 10:15 promotions, které se starají o koncerty světových hvězd a které jsou odpovědné za největší koncerty v Sazka Aréně a T-Mobile aréně, jsou v tomto směru v udílení akreditací velice opatrné. Jedním z důvodů je jakýsi nádech exkluzivity fotografií a dalším jsou například omezení ze strany managementu skupiny.
V podstatě je taková žádost odmítnuta ihned, pokud se nejedná o mediálního partnera akce. Přednost v tomto směru mají samozřejmě tištěná média a televize. Dnes se naštěstí doba rychle mění a díky velikému rozšíření internetu vznikají nejrůznější webové servery, zabývající se hudbou a kulturou vůbec. Proto dnes mají možnost i hudební servery žádat o akreditace a často je jim dnes vyhověno. Promotérské agentury tak pochopily, že internet se stává čím dál tím větším médiem a díky tomu došlo v poslední době k výraznému zlepšení v přístupu k těmto serverům.

Pokud tedy patříte mezi mediální partnery, nebývá problém získat akreditaci pro případný článek. Horší je to s fotopasem. Ty bývají často limitovány počtem, který udává management skupiny, případně protagonista sám. V takovém případě možnost focení dostává pouze ČTK, a nebo MAFA. Smutným faktem ale je, že ač od takové agentury člověk očekává skutečně špičkové fotografie, tak jsou bohužel velice často naprosto katastrofální. Přitom technické vybavení, které mají tito profesionálové k dispozici přesahuje částky statisíců korun. Trochu lehčí situace je pak v případě, že se jedná o menší koncert, nebo je přímo dovoleno mít s sebou fotoaparát. Získat fotopas není tak namáhavé a pokud nafocené fotografie dáte k dispozici, neměl by to být velký problém. Samozřejmě ale ani to není podmínka toho, že se dostanete pod pódium. To bývá vyhrazeno novinářům.

Pokud se tedy dostanete k fotografování koncertu, je dobré se na něj připravit. Jak se připravit a co si vzít s sebou? Předně určitě musíte vědět, na jaký druh hudby a protagonistu jdete. Výhodou pak je, když máte k dispozici záznam předchozích koncertů. Díky tomu můžete lehce zjistit, jakým způsobem se kapela chová na pódiu a případně i předpokládané světelné podmínky. Pokud takový záznam k dispozici nemáte, je dobré přečíst si alespoň základní informace a prohlédnout si případné fotografie z předchozích koncertů, které určitě naleznete na internetu. Jestliže tedy víte alespoň přibližně, co můžete očekávat od světel a kapely, je dobré připravit si i technické vybavení. V dnešní době se určitě nevyhnete použití zrcadlovky a vysoce světelných objektivů. Tedy určitě v případě, že chcete pořídit skutečně kvalitní a profesionální fotografie. Kompakty a elektronické zrcadlovky v tomto případě totiž naprosto nevyhovují a to hlavně kvůli vysokému šumu při vysokých hodnotách ISO. Základní hodnota ISO je v tomto případě ISO800.
- Předchozí strana
- 1
- 2
- Další strana
Komentáře
Zobrazit diskusi ke článku ve fóruJa urcite popisu jeste ruzne postupy a triky v dalsich castech.Ale co se tyka mlhy, tak to je to nejhorsi co muze byt. ZAlezi taky na svetlech, ktere do mlhy sviti.POkud jsou zluta ci halogenova, tak to jeste ujde a je lepsi nepouzit blesk a trefit se do svetla se spravym nastavenim casu, ale pokud do ni sviti svetlo cervene a modre, je to docela problem.Vesmes z toho nikdy nevylezou poradne fotky. Stejne je to s bleskem do mlhy. NA primo nelze pouzit v 99% vubec, protoze se svetlo rozlije a je z toho osklivy bily flek.Pokud se smi bleskat, tak vyhradne odrazem o desticku, nebo maly softbox, ktery zmekci svetlo..A zaroven pouzit korekci expozice u blesku, aby jakoby jen prisvitil.
zoom a prime people je skoro taka flame banda ako Canonisti a Nikonisti :)
ja som fixfocalista, na koncertovky pouzivam Sigma 15mm F2.8 EX DIAGONAL Fisheye, Canon EF 85mm f/1.8 USM (naj naj naj), Canon EF 35mm f/1.4L USM
so Sigma 24mm F1.8 EX DG ASPHERICAL MACRO mam tiez nie dobre skusenosti: pomaly ostri a dava zlty nadych
ku cene skiel: mno, fixy nie su lacne, to bude tym ze su dobre a nadcasove :)
bolo sa treba lepsie v skole ucit a nenariekat na forach :)
Kdy bude pokracovani?
iceman: Jak moc do žluta jsou ty fotky ze Sigmy 24-70/2.8? Projevuje se to "pouze" na koncertech nebo i při běžném světle? Nějaké ukázky nažloutlých fotek by náhodou nebyly?
Pracuji cestou film (hlavně dia) -> sken, takže nějaké udělat jdou a na tuhle sigmu jsem si zrovna myslel.
Drakula: Ten zlutej nadech je hlavne videt pri normalnim svetle. A neni to vazne jen ku od kusu.Je to u vsech. Dokonce jsem se o tom docetl na paladix.cz kde je v testu a stezuji si na stejnou vec.
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.