Ještě tomu není ani rok, co jsme v redakci měli možnost vyzkoušet si tehdy nejnovější model od Canonu v této kategorii, kterým byl EOS 550D a už tu máme jeho dalšího následovníka. Tím je Canon EOS 600D. V následujícím článku se podíváme na tuto novinku podrobněji.

Obrázek č. 1 - Oficiální firemní snímek aparátu Canon EOS 600D Obrázek č. 2 - Zadní stěna aparátu Canon EOS 600D

Mechanické provedení

Bylo řečeno, Canon v této kategorii fotoaparátů inovuje opravdu často, a tak na první pohled není mezi předchozím a současným modelem žádný zásadní rozdíl. Oba jsou si podobné jako vejce vejci. Při podrobnějším pohledu však zaujme na pohled nejpodstatnější rozdíl, kterým je výklopný a otočný LCD monitor na zadní stěně fotoaparátu. Jde o opravdu kvalitní LCD panel s rozlišením přes milion obrazových bodů a úhlopříčkou 7,7cm, doplněný o vylepšené fluoridové antireflexní vrstvy pro omezení nežádoucích odlesků při prohlížení na slunci. Nejvíc se mi na tomto LCD panelu líbí, že má podobně jako několik novějších modelů Canon poměr stran 3:2, tedy stejně, jako pořizované fotografie, při jejichž prohlížení je tak bezezbytku využita celá plocha monitoru. S tímto řešením přišel Canon jako vůbec první a je až s podivem, že to nikoho nenapadlo dřív a je škoda, že si z tohoto skvělého nápadu (zatím) nevzali příklad také ostatní výrobci digitálních zrcadlovek. Samotné polohování LCD monitoru je řešeno stejně jako u vyššího modelu Canon EOS 60D, tedy kloubem v levé části, na kterém je možné otočit LCD prakticky do jakékoli polohy. Při fotografování v náročnějších podmínkách je také možné otočit LCD dovnitř, tedy směrem k tělu, čímž je dokonale chráněn proti možnému mechanickému poškození.

Obrázek č. 3 - Horní strana fotoaparátu Canon EOS 600D Obrázek č. 4 - Levá strana fotoaparátu Canon EOS 600D
Obrázek č. 5 - Pravá strana fotoaparátu Canon EOS 600D

Jinak na těle fotoaparátu zůstalo vše při původním osvědčeném schématu. Jen některá tlačítka mírně změnila tvar a zvětšila se jejich velikost pro pohodlnější ovládání. Na horní straně fotoaparátu však přibylo jedno tlačítko, které slouží k ovládání (vypínání) displeje. Tradičně mně osobně příliš nevyhovuje provedení hlavního vypínače, ale to je již mnohokrát probrané téma. Také při pohledu do hledáčku neobjevíme nic překvapivého, jeho velikost i světlost je úměrná této kategorii fotoaparátů a matnice pokrývá cca 95% obrazového pole. Příjemným zjištěním je, že displej v hledáčku zobrazuje krom obvyklých informací také údaj o aktuálně nastavené citlivosti ISO.

Samotné tělo fotoaparátu je vyvedeno v obvyklé černé barvě s bílými popisky. Použité materiály jsou kombinací kovových dílů z magnéziové slitiny a dílů z polykarbonátu, vyztuženého skleněnými vlákny. Samozřejmostí je dnes již kovový bajonet pro montáž objektivu, stativový závit, patice pro externí blesk i očka pro upevnění popruhu. Jako celek pak tělo působí dostatečně robustním dojmem a také subjektivní pocit z úchopu je i přes relativně malé rozměry fotoaparátu příjemný. Tělo se dobře a bezpečně drží i ovládá. Ovládací prvky jsou dobře a snadno pochopitelně označené. Samozřejmostí je také lokalizace menu do češtiny. Samotný design menu se drží osvědčeného firemního schématu, barevně odlišeného podle jednotlivých kategorií, takže fotografové, kteří na EOS 600D přejdou z některého ze starších modelů rozhodně nebudou mít s ovládáním žádné potíže.

Celkově lze hodnotit mechanické provedení fotoaparátu, rozmístění ovládacích prvků a také jeho celkový systém ovládání, jako velmi dobré. Jako velmi pozitivní lze hodnotit fakt, že i do této třídy fotoaparátů snad již definitivně proniklo nasazení velmi kvalitních materiálů a snad je již pryč doba, kdy levnější přístroje působily laciným plastovým dojmem.

Obrázek č. 6 - Spodní část fotoaparátu Canon EOS 600D Obrázek č. 7 - Možnost polohování LCD monitoru

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Jenc
    Jenc
    05.04.2011 11:10

    Ad poměr stran displeje 3:2 - to mi nepřijde jako dobrý nápad. Rád vidím společně s fotkou i nějaké základní údaje, které se právě vejdou do volného pruhu pod fotkou. Takže u 600D budu mít navíc pruhy po stranách :(
    No a cena tohoto těla taky nic moc, jinde si za tu cenu koupím tělo v double-zoom setu + velkou paměťovou kartu :(

  • Michal Kupsa
    Michal Kupsa
    Autor
    05.04.2011 14:00

    Jenc: Proc by mely byt pruhy po stranach ?? Fotka je 3:2 a displej je taky 3:2. To jen mozna ta "jina" a levna znacka ma pomer stran jako kompakt, tedy 4:3 .... ;o)

  • Tomáš Hrubý
    Tomáš Hrubý
    05.04.2011 20:12

    Taffey: já ti začínám být z testů DxO stále rozpačitější a přijde mi , že v realitě je až příliš často "všechno jinak" a minimálně se posunou priority. Už u čipu je to sporné, ale jakmile vezmeš celý řetězec, tak je z toho úplná virtuální realita.
    Typicky ta tvoje poznámka, že je podle testu NEX lepší než 60D... NEXe mám, v mnoha ohledech je OK, ale v reálu je zásadní problém značná chromatická aberace obou dodávaných skel, která opravdu vadí (a reálná alternativa není) - přinos o trochu lepšího šumu je vedle toho až směšný. Jak píše Michal, nakonec je rozhodující praxe a osobní preference.

  • Tomáš Hrubý
    Tomáš Hrubý
    05.04.2011 20:15

    Jo a ještě rýpnutí - ISO 784 a ISO1121 je rozdíl méně než 1/2EV, pod pojmem "sakra rozdíl" si tedy představuji něco dost jiného:-))

  • Michal Kupsa
    Michal Kupsa
    Autor
    08.04.2011 20:03

    Presne tak Tomasi, je potreba to vnimat jako celek. Samotne testy jsou jiste zajimave ale je potreba brat v uvahu radu dalsich aspektu. Napriklad prave tu tebou zminovanou kvalitu a obsahlost prislusenstvi, predevsim objektivu. Kdybych mel volit mezi zminovanym NEXem a 60D, tak bych se nerozmislel ani vterinu a bral 60D - prave z duvodu vnimani jako celku, systemu ....

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (9)

Tisknout článek

Tip na článek

ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL
ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL

Sedmý díl no­vého se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván 1. části té­matu „Barva jako sym­bo­lický i lé­čivý ja­zyk“. Cvi­čení: Vy­tvořte kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kde klí­čo­vou roli bude hrát šedá (již jako hlavní ná­mět nebo po­zadí), pří­padně v kom­bi­naci s další bar­vou (barvami). Snažte se po­cho­pit, jak dů­le­žitá je právě kom­bi­nace ne­ut­rální barvy a jiné vý­razné barvy, která může být vůči šedé na­prosto mar­gi­nální a přes to jí ne­pře­hléd­neme (prin­cip ba­revné do­mi­nanty).

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram