Test zrcadlovky Sony A77

Dnes si představíme v pořadí již čtvrtou SLT zrcadlovku Sony, která se ovšem vymyká dosavadní koncepci SLT zrcadlovek, pro které je jedním z hlavních prvků menší velikost, oproti dosavadním DSLR zrcadlovkám. Jedná se o model A77, na který někteří fotografové čekají již delší dobu. Sony jej uvedla na trh společně s druhým modelem A65 o kterém si řekneme v dalším testu.

Sony A77

Již první pohled na A77 řekne, že od předchozích A33, A55 a nedávné A35 se výrazně liší. Celková koncepce těla, tvar, velikost a rozmístění ovládací prvků je úplně nové. Velikost je výrazně větší a masivnější, ovšem s výborným zaobleným tvarem. Následující obrázky ukazují porovnání s předchozí A55, kde je patrné, jak velký rozdíl ve velikosti oba modely mají. Další obrázek ukazuje porovnání s typem, který dle mého názoru právě A77 ve skutečnosti nahrazuje. Jedná se o zrcadlovku z roku 2008 s označením A700. Rozměrově jsou si s A77 velmi podobné.

Porovnání A77 s A55 Porovnání A77 s A55
Porovnání A77 s A700 Porovnání A77 s A700

Koncepčně je tedy A77 novinkou a řekl bych, že velmi povedenou. Masivní tělo do ruky, velmi dobře se drží i bez gripu. Rozmístění ovládací prvků je příjemné a rychle se na něj zvyká. Nejdříve mne počet tlačítek a jejich rozmístění na zadní straně do dvou oblouků trochu překvapil, ale jsou velmi dobře uzpůsobené pro ovládání palcem a tím, že je každé trochu jiné, nespletete si výběr určité funkce, ani když máte fotoaparát u oka. Jedná se o tlačítka záznamu videa, přepínání AF/MF, aretace expozice, křížového ovladače, tlačítko zobrazení displeje, výběru funkcí, tlačítko telekonvertoru, prohlížení fotek či videa a tlačítko nápovědy. Oproti jiným zrcadlovkám se také na zadní stranu vrátilo druhé kolečko pro nastavování clony a času, které bylo jen u typů A700, A850 a A900. Je škoda, že se tak málo používá.

Sony A77
A77 zprava A77 zleva

Stejně tak je příjemné znovuzavedení malého poosvětleného LCD na horní straně. Na pravé straně jsou dvířka pro SD kartu, a na levé pod gumovými krytkami všechny konektory pro vstup i výstup z fotoaparátu, jako konektor pro externí mikrofon (interní je umístěn na horní straně fotoaparátu), konektor synchronizace blesku, dálkové ovládání, reproduktor, napájení ze sítě, HDMI a USB. A ještě jsem zapomněl zmínit tlačítko náhledu a ovladač režimu zaostření na přední straně fotoaparátu. Velké změny také dostálo LCD na zadní straně, kdy jeho dva výklopné systémy umožňují prakticky jakékoliv natočení LCD na jakoukoliv stranu, i dopředu. Kovový závit pro připojení na stativ na spodní straně fotoaparátu umístěný v ose bajonetu je samozřejmostí.

Tělo ze slitiny hořčíku Možnosti natáčení zadního LCD

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Karel Omes
    Karel Omes
    Autor
    17.01.2012 06:00

    Rumcajzi tak se někde sav do obchodu, a pak dej vědět. docela by mne tvůj názor zajímal.

  • Karel Omes
    Karel Omes
    Autor
    18.01.2012 14:40

    až pozdě jsme si všimnul ještě jedné funkce a to redukce šumu formou několika snímků do jednoho. Tuto funkci má i A65, tak jí ukážu tam, dává pozoruhodné výsledky

  • Martin Jebavý
    Martin Jebavý
    01.02.2012 13:58

    "Nový tvar a design je opravdovou lahůdkou, se kterou si konstruktéři vyhráli".....No, řekl bych, že totálně okopírovali postarší PENTAX K20D

  • Střecha
    Střecha
    01.02.2012 16:36

    Tak uz jsem se bal, ze tu podobnost vidim jen ja sam. Pri pohledu na nej se mi hned vybavily ladne krivky moji K10D. Myslim, ze to hlavni co se mi na A77 libi je ergonomie a tvar podobny drivejsimu Pentaxu...

  • rejzask8
    rejzask8
    19.07.2012 19:09

    Mám velký zájem o alfu 57, ale chtěl bych se zde zeptat, zda komprese, která škrtí datový tok
    na pouhých 28 Mb/s při Full HD/50p nedegraduje potenciál této mašinky. Takový datový tok se udává u malých kamkordéru, které mají menší čip a horší objektiv. Některé zrcadlovky udávají datový tok 50 i více Mb/s.Jedná se též o H264, nebo o něco lepšího ?
    Děkuji Radim

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (44)

Tisknout článek

Tip na článek

ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL
ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL

Sedmý díl no­vého se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván 1. části té­matu „Barva jako sym­bo­lický i lé­čivý ja­zyk“. Cvi­čení: Vy­tvořte kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kde klí­čo­vou roli bude hrát šedá (již jako hlavní ná­mět nebo po­zadí), pří­padně v kom­bi­naci s další bar­vou (barvami). Snažte se po­cho­pit, jak dů­le­žitá je právě kom­bi­nace ne­ut­rální barvy a jiné vý­razné barvy, která může být vůči šedé na­prosto mar­gi­nální a přes to jí ne­pře­hléd­neme (prin­cip ba­revné do­mi­nanty).

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram