Nový model zrcadlovky firmy Nikon D3200 se dostává na český trh. Jeho vlastnosti jistě zajímají každého, kdo uvažuje o koupi levnější zrcadlovky. V tradičním redakčním článku se podíváme blíže na jeho vlastnosti.

Nikon D3200

Mechanické provedení, ovládání

Nikon D3200 je nástupcem Nikonu D3100. Je malý – 125 × 96 × 74,5 mm, a lehký – cca 500 gramů (bez objektivu). Konstrukce je celoplastová. Působí však relativně robustním dojmem. Dobře padne do ruky především uživatelům s menšíma rukama. Zadní stranu z velké části zabírá 3" LCD displej s již v zásadě standardním rozlišením 921 tisíc bodů. V rámci testu jsem použil setový objektiv 18–55 mm.

Horní strana S vysunutým bleskem

Kompletní technické specifikace najdete na adrese Nikon.cz

Nikon D3200 Nikon D3200

Hlavní ovládací prvky vidíte na přiložených produkčních snímcích. Podstatné je, že rozmístění ovládacích prvků se je jakýmsi hybridem mezi D3100 a D5100.

Zcela zásadní změna v porovnání s D3100 je opětovná přítomnost IR senzorů pro možnost použití externí infračervené spouště. Čidlo je jak na přední, tak na zadní straně těla fotoaparátu.

Zadní strana Zadní strana

Ovládání fotoaparátu je velmi intuitivní, méně zdatnému pomůže nápověda, která má vlastní pozici na hlavním voliči. Snad již není třeba konstatovat, že je dostupné i menu v češtině. Byť je to v amatérské třídě teprve dva roky (s příchodem modelu D3100). Třešinkou na dortu je možnost nechat natáčet menu podle polohy fotoaparátu (standardně zapnuto).

Hledáček je opět typu pentamirror (zrcadlový) a zobrazuje přibližně 95% fotografované scény. Disponuje dioptrickou korekcí v rozsahu –1,7 až +0,5 dioptrie. Ukazuje vše, nač jsou současní uživatelé zvyklí. LCD může hledáček zastoupit a dokonce jej i předčí díky větší míře informací a možností zapnout výše zmíněný režimu Průvodce. Hledáček je postupně vytlačován funkcí živého náhledu, který nechybí ani zde. V tomto režimu lze (v některých případech) jednodušeji manuálně ostřit. Rozhodně je živý náhled určený pro natáčení videa. V případě aktivace stálého ostření (položka v menu při režimu živého náhledu) ostří D3200 průběžně i při natáčení videa a nutno říci, že stíhá přeostřovat bez zásadních rušivých chyb.

Hledáček

Zajímavý je 11 bodový systém automatického zaostřování, který bezchybně pracuje i za velmi slabého osvětlení (má však pouze jeden křížový ostřící bod). Osobně třeba přisvětlení autofokusu (realizované skvěle klasickou žárovkou a tedy ne bleskem) prakticky nepoužívám, neboť v absolutní tmě nefotím a všude jinde si automatické ostření obvykle poradí velmi dobře. Konstatuji, že na jedné konkrétní domácí scéně za velmi špatných světelných podmínek ostří lépe (rychleji a přesněji), než má vlastní D7000 s objektivem 16–85.

"Srdce" D3200
LCD vodorovně LCD vodorovně
LCD svisle LCD svisle

Fotoaparát má v továrním nastavení některé zásadní funkce pro zpracování snímků zapnuté. Je to mj. funkce Active D-Lighting, která prokreslí stíny u kontrastních scén, či redukce šumu. V zásadě je dobré je nechat zapnuté, byť já osobně jsem je pro účely testu až na výjimky vypnul.

Videorežim

Videorežim se v zrcadlovkách objevil a je i zde. Podle mého názoru je to dobře. D3200 zaznamenává video ve formátu MOV s kompresí H.264/MPEG-4 s mono zvukem. Stereo je k dispozici s externím mikrofonem. Maximální rozlišení je Full HD 1920 × 1080/ 30p. V HD rozlišení (1280 × 720) je to až 50 snímků za sekundu (pro systém NTSC pak 60). Video je k dispozici (samozřejmě) pouze při režimu živého náhledu. Kvalita kontinuálního ostření je velmi slušná. Ukázku videa ve Full HD rozlišení najdete zde.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (4)

Tisknout článek

Tip na článek

ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL
ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL

Sedmý díl no­vého se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván 1. části té­matu „Barva jako sym­bo­lický i lé­čivý ja­zyk“. Cvi­čení: Vy­tvořte kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kde klí­čo­vou roli bude hrát šedá (již jako hlavní ná­mět nebo po­zadí), pří­padně v kom­bi­naci s další bar­vou (barvami). Snažte se po­cho­pit, jak dů­le­žitá je právě kom­bi­nace ne­ut­rální barvy a jiné vý­razné barvy, která může být vůči šedé na­prosto mar­gi­nální a přes to jí ne­pře­hléd­neme (prin­cip ba­revné do­mi­nanty).

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram