Panasonic Lumix DMC-LX7

Panasonic Lumix DMC-LX7 je další z řady LX. Má ambice oslovit náročné fotografy a současně nejširší veřejnost. Může si to dovolit? Odpověď hledejte v následujícím článku.

Panasonic DMC-LX7

Základní charakteristika

Panasonic Lumix DMC-FZ7 patří k nejvyšším modelům Panasonic mezi kompaktními fotoaparáty.

Panasonic DMC-LX7

Fotografické funkce jsou k dispozici všechny. Od plného manuálu přes poloautomatické režimy až k programovým automatikám a efektům. Důležitá je přítomnost ND filtru – v případě potřeby tak můžeme prodloužit expoziční čas. Ukládat lze do formátu RAW. Tělo je ze slitiny hořčíku. Ovšem nej na tomto modelu je světelnost objektivu. Je totiž f/1,4 (!) – f/2,3(!!!!!) při rozsahu 24 – 90 mm (35 mm ekv.). A to jsou skutečně skvělé hodnoty. K tomu je k dispozici optická stabilizace I.O.S. Čip je relativně velký – 1/1,7“ a navíc má „jen“ 10,1 Mpx. Což se kladně projevuje u vyšších (ale stále rozumných) citlivostí.

V zásadě jde o přímého konkurenta tohoto fotoaparátu.

Kompletní specifikaci najdete zde.

Panasonic DMC-LX7 Panasonic DMC-LX7

Z ergonomického hlediska je zde několik „standardních vychytávek“. Přepínač ostření na objektivu, clonový kroužek pro učení clony a v neposlední řadě volič formátu snímku. K fotoaparátu lze přes konektor připojit mj. elektronický hledáček (DMW-LVF2).

Ukázka informací na LCD a možností nastavení pomocí rychlého menu.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Martin Kalina 1
    Martin Kalina 1
    16.04.2013 13:09

    Samsung EX2F je srovnatelný pouze foto výstupem. Video má podstatně horší. Proto myslím, že jediný konkurentem je Sony RX100 (ale je dosti drahý)...

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (1)

Tisknout článek

Tip na článek

ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL
ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL

Sedmý díl no­vého se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván 1. části té­matu „Barva jako sym­bo­lický i lé­čivý ja­zyk“. Cvi­čení: Vy­tvořte kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kde klí­čo­vou roli bude hrát šedá (již jako hlavní ná­mět nebo po­zadí), pří­padně v kom­bi­naci s další bar­vou (barvami). Snažte se po­cho­pit, jak dů­le­žitá je právě kom­bi­nace ne­ut­rální barvy a jiné vý­razné barvy, která může být vůči šedé na­prosto mar­gi­nální a přes to jí ne­pře­hléd­neme (prin­cip ba­revné do­mi­nanty).

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram