Canon PowerShot G1 X

Canon PowerShot G1 X je nejvyšší model firmy Canon mezi kompaktními fotoaparáty. Lze říci, že G1 X není nástupce žádného modelu, byť má řadu prvků stejných s řadou G. Kam patří? Je podstatné říci, že jde stále o klasický kompaktní fotoaparát. Liší se jedinou (ale podstatnou!) věcí. A tou je čip.

Fotografie II.

Originál (R), F5.6; 1/400 s; ISO: 100,Ohnisková vzdálenost: 15.10 mm
Náhled Výřez (R), F5.8; 1/200 s; ISO: 100,Ohnisková vzdálenost: 60.40 mm
Originál (R), F8.0; 1/1250 s; ISO: 800,Ohnisková vzdálenost: 15.10 mm
Náhled Výřez (R), F6.3; 1/1250 s; ISO: 800,Ohnisková vzdálenost: 60.40 mm
Originál (R), F5.6; 1/160 s; ISO: 100,Ohnisková vzdálenost: 15.10 mm
Náhled Výřez (R), F5.8; 1/100 s; ISO: 100,Ohnisková vzdálenost: 60.40 mm
Originál (R), F5.6; 1/1250 s; ISO: 800,Ohnisková vzdálenost: 15.10 mm
Náhled Výřez (R), F5.8; 1/800 s; ISO: 800,Ohnisková vzdálenost: 60.40 mm
Originál (R), F2.8; 1/1000 s; ISO: 640,Ohnisková vzdálenost: 15.10 mm
Náhled Výřez (R), F5.8; 1/1000 s; ISO: 250,Ohnisková vzdálenost: 60.40 mm

Šum. Podle mého názoru je výsledek výborný.

Náhled Náhled
      100% výřez                               100% výřez
           100% výřez                              100% výřez

Závěr

Ovládání a hledání v menu je tradičně vynikající. Současná cena (únor 2012) je však těsně pod 18 000,– Kč. Prakticky může majitelům chybět možnost focení makra z velmi krátkých vzdáleností. Canon PowerShot G1 X ale poskytuje z pohledu obrazové kvality excelentní výsledky a velikost čipu se na ní podílí zásadní měrou. V zásadě je G1X pro toho, kdo chce opravdu kvalitní výstup, ale nechce zrcadlovku. Přesněji – nechce systém s výměnnými objektivy.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Mareček
    Mareček
    27.02.2012 23:38

    Hmm, skvělé! A po kolika měsících se spolu s nasávaným vzduchem skrz objektiv dostane prach a pyl a zasviní snímač? V záruce se to snese, ale co po dalším roce? Vyhodit? Rozborka, vyčištění, sborka a seřízení pouze za hodně dlouhé peníze. G7 leží v šuplíku neprodejná se zasviněným čipem a G 11 taky. Větší snímač, více nečistot. Jak je o tohle v tomto zázraku postaráno?

  • BURZUM
    BURZUM
    28.02.2012 11:01

    no tak s tou špínou na čipu, by mě to zajímalo taky...

  • oldabasak
    oldabasak
    28.02.2012 11:34

    Připojím se k Vám, tohle mě také zajímá a nikde jsem doposud řešení nenašel. Je to přeci jenom dost drahý přístroj. G1 X se mi moc líbí, v určitých situacích si ji dovedu představit jako hlavní fotoaparát a objetovat zrcadlovku. Proč ne. Ale u své EOS450D, která má automatické čištění čipu, se na snímači nějaké to smítko občas usadí a je potřeba balonkem čip ofouknout. Objektivy(střední třída, nebo L) moc neměním, pokud ano, tak velice opatrně dle určitých zásad. Ale stejně se tam prach dostane. Zajímalo by mě, jak je to zde ošetřeno, jestli je objektiv dobře utěsněný proti prachu......
    Dále bych chtěl vědět, jaká je rychlost a přesnost ostření v praxi. To v testu chybí. Pro velikost čipu by asi přesnost kompaktů nestačila.

  • Mareček
    Mareček
    28.02.2012 19:16

    Ještě doplním. U G7 po půlroce měnili celý komplet objektiv/snímač pro závadu na cloně. Po roce měnili v záruce celý komplet objektiv/snímač pro zasviněnost. Prý nerozebiratelný komplet. Po sundání snímače už to nikdo pořádně prý nanaadjustuje jako z fabriky. A tomu i věřím, Cena bez záruky by byla 7 tis. Takže druhá výměna za další dva roky by byla nesmysl. U G 11. jsem jásal, že dobrý, ale po roce, když jsem hodně zaclonil je tam svinec taky. A to jsem celou dobu měl nasazený adaptér s UV filtrem. V servisu mě rovnou vyfakovali. Prý jsem prase a fotím hlavně na jaře kdy lítá nejvíc pylu. Takže jsem pořídil X100 u které se nic nevysouvá/nenasává dovnitř vzduch s prachem a doufám, že tentokrát budu mít větší štěstí. Protože před G7 i Sony W1 měla na čipu pár teček. Zkrátka jak ten tubus pumpuje vzduch, tak je problém.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (4)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram