Recenze přes živý náhled: Sigma 24-70mm f/2.8 ART
Full frame objektiv s oblíbeným rozsahem zoomu i světelností přidala do svého portfolia i Sigma, zaručí mu zasazení do renomované řady ART úspěch?
Úvod
V této recenze se snoubí dva zcela rozlišné názory na značku objektivů Sigma. Prvním z nich je ten, že konkrétně jejich řada ART je výborná po optické stránce. Nezávislé testy DXO tento fakt dlouhodobě podporují a hlavně pevná skla jsou na tom kresebně velmi dobře a mají také minimalizované další optické vady. Přesně to jsme pozorovali i na testované Sigma 50mm f/1.4 ART.
Na druhou stranu existuje i skupina lidí, kteří říkají, že by si Sigmu nekoupili, protože jejich kontrola výroby není ideální a sem tam nějaký objektiv není ostrý nebo trpí na back focus nebo front focus. To znamená, že ostří před nebo za místo, kde si systém automatického ostření (na základě detekce fázového posunu, nikoliv kontrastu) myslí, že je zaostřeno.
Do této situace přichází fullframová Sigma 24–70mm f/2.8 ART. I když se může zdát jako dalším z desítek objektivů, není tomu tak. Objektivy s ohniskem 24–70mm a světelností f/2.8 jsou jakýmsi solidním základem k full frame zrcadlovce, takže je po nich velká poptávka a navíc nedávno představili inovované verze tohoto skla i úhlavní konkurenti Tamron (Tamron 24–70mm f/2.8 recenze) a Nikon (Nikkor 24–70mm f/2.8 recenze).
Výhoda těchto objektivů je v jejich univerzálnosti. Bez výjimky nabízejí optickou stabilizaci, rychlé ostření nebo aspoň základní utěsnění proti vodě a prachu. Zároveň jsou vhodné na mnoho fotografických žánrů.
Jejich rozsah začíná reportáží či krajinářkou fotografií. Pokračuje přes architekturu, street foto a končí u portrétů, přičemž se dají použít i na další témata. Tam už se nebudou vysloveně vyjímat, ale splní zadání.
Testováno na:
- Nikon D610
Poznámka – všechny pořízené fotografie byly vyfoceny bez zapnutých korekcí (vinětace, zkreslení) ve foťáku. Ani v postprocessingu jsem tyto chyby neopravoval. Všechny fotky byly vyvolány z RAWu. Při focení do JPEGu foťáky většinu optických chyb opravují.
Design a ergonomie
Sigma si u řady ART zakládá na kvalitním zpracování z kovu, což činí tyto objektivy bytelné, ale zároveň i hodně těžké. Obzvláště u univerzálního objektivu, který si budete brát téměř všude, nechcete, aby vážil více než kilogram.
Na těle najdeme dva prstence. Ten blíže k tělu slouží k ostření, ten vzdálenější a větší k zoomování. Jejich chody jsou hladké a nezadrhávají se. Ostřící kroužek má u AF skel typicky nepříliš dlouhý chod, ale pro občasné ruční zaostření postačí.
Sigma nabízí tři možnosti ostření – AF, MO a MF. První neustále zaostřuje, druhý s ostřením přestane po manuálním zásahu a třetí vypne automatické ostření a umožní jen ruční.
Při zoomování se vysouvá přední člen objektivu o několik centimetrů, pochopitelně se neotáčí. Zámek zoomu na objektivu není, naopak se dá zapnout a vypnout optická stabilizace obrazu. Součástí balení je i sluneční clona a praktické pouzdro.
Parametry
- Ohnisko: 24–70 mm
- Úhel záběru: 84,1° – 34,3° (FX)
- Počet lamel clony: 9
- Rozsah světelnosti: f/2.8–22
- Minimální zaostřovací vzdálenost: 37 cm
- Maximální zvětšení: 1:4,3
- Průměr filtru: 82 mm
- Konstrukce: 19 optických členů v 14 skupinách
- Rozměry (průměr×délka): 88×107,6 mm
- Hmotnost: 1020 gramů
- Pro bajonety: Nikon F, Canon, Sigma
- Cena:
- Předchozí strana
- 1
- 2
- 3
- Další strana
Komentáře
Tento článek nemá žádné komentáře
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.