Panasonic Lumix G9 II - první dojmy

Začíná Panasonic myslet více i na fotografy? Nový 4/3 25Mpix sensor s rychlým odečtem má lepší dynamický rozsah. V řadě G má Lumix G 9II automatické ostření technologií fázové detekce. K tomu černobílý profil Leica Monochrome. Zároveň zůstává vše podstatné pro natáčení videa, kam Panasonic tradičně cílí.

Panasonic je špičková technologická firma silná v elektronice, která si vyrábí vlastní sensory. Na rozdíl od Olympusu, se kterým sdílí stejný bajonet v systému 4/3 má portfolio i ve strategickém segmentu FF bezzrcadlovek. Jednou z hlavních výčitek „čistých“ fotografů v posledních letech bylo, že se až příliš zaměřuje na video. Panasonic G9 II má být údajně příkladem snahy o více univerzální přístup.

Mezi fotografy je 4/3 systém oblíbený ve fotografování zvířat a v makrofotografii. Zde je crop faktor 2 výhodou.

Sensor (non-stacked technologie) s rozlišením 25,2Mpix trochu připomíná sensor ze špičkové bezzrcadlovky Panasonic Lumix DC-GH6, která je velmi oblíbeným přístrojem pro natáčení videa. 

Panasonic Lumix G9 II – sensor

Pro fotografy je klíčový velký dynamický rozsah sensoru hlavně při nízkých hodnotách ISO (potřebujete při úpravě vytahovat informace z tmavých míst při zpracování ve počítači). To však zrovna není silná stránka jinak špičkového video-fotoaparátu Panasonic Lumix DC-GH6. Test najdete zde. Přestože jsme ještě neměli možnost Panasonic Lumix G9 II vyzkoušet, první zprávy z amerických sajtů jsou, že Panasonic zapracoval na tomto problému a dynamický rozsah při nízkých ISO se zlepšil. Nikdo z nich však zatím neměl v ruce fotoaparáty s finálním Firmwarem.

Mechanicky i ovládáním vypadá Panasonic Lumix G9 II velmi funkčně. Potěší plně otočný display.

Dva sloty ukazují, že se jedná o přístroj pro profi nasazení.

Autofokus

Panasonic již ukázal ostření technologií fázové detekce ve full frame modelu Panasonic Lumix DC S5 II. Nyní je i v Panasonic Lumix G9 II se sensorem 4/3. Je kombinován se systémem rozpoznávání objektů. Podrobný test Petra Koritiny Panasonic Lumix DC S5 II najdete zde. Předpokládám, že to bude fungovat podobně.

Sekvenční snímání , Pre-burst a stabilizace obrazu

Sériové snímání rychlostí až 60 snímků za sekundu v režimu AFC. Paměťový buffer to zvládne 3 vteřiny – 180 snímků.

Pro fotografy přírody je zajímavý režim Pre-burst. Fotoaparát kontinuálně snímá data (podobně jako smartphony) a uchovává si v paměti snímky ještě před zmačknutím spouště. Takto můžete číhat na start dravce nebo třeba motýla.

Stabilizaci obrazu Panasonic mezi 7 až 8EV, což je velmi dobré. Stabilizaci určitě užijete při cestovatelské fotografii nebo fotografování reportáží třeba v nočních městech.

Video

Tady očekávám, že Panasonic fotografy, kteří natáčejí pro sociální sítě určitě nezklame.

・4:2:0 10-bit 5,8K (4:3) záznam z celé plochy snímače /5,7K (17:9) umožňuje flexibilní možnosti kompozice pro různé formáty i sociálních médií

・4:2:0 10-bit C4K/4K 120p/100p Zpomalená videa

・Přímý záznam do Apple ProRes*6, který poskytuje vysokou kvalitu obrazu při nízké kompresi, snižuje zatížení počítače během postprodukce a umožňuje nelineární úpravy bez překódování, čímž zefektivňuje, zrychluje a zlevňuje váš pracovní postup od začátku do konce.

・Podpora přímého záznamu na externí SSD disky včetně přehrávání přes rozhraní.

・Aktivní I.S. Technologie korigující i extrémní otřesy při snímání během pohybu

Konektory pro video-makery

Panasonic úzce spolupracuje s Leicou.

Fotografy zvířat určitě potéší

Objektiv LEICA DG VARIO-ELMAR 100–400mm/F4.0–6.3 II ASPH. 

Designem je objektiv tzv. pumpa.

Rozsah ohniskových vzdáleností 100–400mm při crop faktoru 2 znamená 200–800mm. K tomu se ještě prodává telekonvertor 2,0×. Tím se dostanete až na ohniskovou vzdálenost 1600mm a zvětšení makrosnímku 1:1. Tohle je samozřejmě teorie a je třeba Panasonic Lumix G9 II s LEICA DG VARIO-ELMAR 100–400mm/F4.0–6.3 II ASPH vyzkoušet v praxi. Určitě hodně zajímavé téma na test.

     

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram