Arches National Park

Díky nespočetnému množství skalních útvarů a kráse rudohnědých pískovcových bloků, patří národní park Arches právem mezi nejfotografovanější parky na Americkém kontinentu. V dnešním článku si ho představíme slovem i obrazem.

Vytvořen během sta milionů let pozvolné eroze. Neuvěřitelné geologické útvary národního parku Arches jako by byly stvořeny pro fotografy. Národní park Arches zahrnuje světově největší koncentraci kamenných oblouků, skalních oken a vznešených arch (přes 2000), zasazených do prostředí malebných rudohnědých pískovcových bloků. Velikosti oblouků jsou různé od 3 feet (91 cm) až po 300 feet (téměř 100 metrů). V parku je pouze jediný kemp, který je většinou plný od března do října, proto doporučuji ubytování v blízkém městečku Moab, které nabízí několik kempů a hotelů. Díky nespočetnému množství skalních útvarů a kráse rudohnědých pískovcových bloků, patří Arches národní park právem mezi nejfotografovanější parky na Americkém kontinentu.

Petrified Dunes

Vybavení

Národní park Arches je především rájem pro krajináře. Příznivci divoké zvěře si tu kromě pár kojotů a zajíců moc na své nepřijdou. Během jara a začátkem léta park nabízí širokou škálu květin, kaktusů a různých plazů, takže se může hodit makro objektiv. Objektivy v oblasti 28mm a 24mm jsou ideální a pokud někdo vlastní 20mm, tak by si ho rozhodně měl přibalit. Střední zoom v rozsahu 70–200, by měl naprosto vystačit. Pokud fotíte na film, potom doporučuji Fuji Velvia a Provia, pro jejich malé zrno a saturované barvy. Z filtrů bych doporučil přechodové a polarizační. Jak pro filmaře, tak pro digitalisty bych chtěl zdůranit, aby si přivezli dostatek filmu respective paměti, neboť je tu opravdu co fotit. Fotografie k tomuto článku byly pořízeny digitálními fotoaparáty Canon EOS 10D a Canon EOS 20D, objektivy 16–35, 17–40, 50, 70–200 + požitý stativ Gitzo 1228 s hlavou Acratech ultimate ballhead a polarizační a přechodové filtry. Fotografie byly zpracovány ve Photoshop CS za použití Adobe Raw Converter a zmenšeny pro publikaci na webu.

Arches NP

Courthouse Towers

První zajímavou zastávkou je vyhlídka na Courthouse Towers. Tato vyhlídka byla původně postavena pro vyzvednutí turistů, kteří se vraceli z procházky přes Park Avenue, ale postupem let se vyhlídka stala oblíbenou zastávkou nejenom pro fotografy. Fotografovat zde doporučuji jak ráno při východu slunce, tak večer při západu. Hlavním objektem je samozřejmě skalní útvar Courthouse Towers. Na jaře zde kvete spousta květin, které poslouží jako popředí pro mohutné skalní útvary a po deštích se převážně na východní straně vytvoří spousta tůňí, které jsou jak stvořené pro ranní reflexe Courthouse Towers.

Courthouse Towers

Balanced Rock

Od Courthouse Towers se vydáme směrem na východ, přejedeme Courthouse Wash, který nabízí spoustu fotografických příležitostí zvláště na podzim, kdy se stromy Cottonwood zbarví do podzimních barev. Po silnici pokračujeme směrem na východ okolo zastávky Petrified Dunes Overlook. Zde je nejlepší fotografování na západ slunce, kdy se hory La Sal v pozadí zbarví do červena. (viz. foto 1). Odtud je již vidět jeden z nejznámějších skalních útvarů národního parku Arches – Balanced Rock. Zde skutečně balancuje obrovský balvan velikosti dvoupatrového domu na skalní noze. Na krátké okružní cestě, která jej obchází najdeme spoustu fotografických příležitostí pro fotografování tohoto skalního útvaru. Nejlepší světlo je zde v pozdní odpoledne a při západu slunce. Nejlepší výhled na Balanced Rock a zároveň i jednu z nejlepších fotografických lokalit najdete na západní straně přes silnici. Z této malé neoficiální vyhlídky je výhled na Balanced Rock s pohořím La Sal v pozadí.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (2)

Tisknout článek

Tip na článek

ZHODNOCENÍ, 11. DÍL, CO NEVYFOTOGRAFUJETE, TO NAMALUJETE ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO
ZHODNOCENÍ, 11. DÍL, CO NEVYFOTOGRAFUJETE, TO NAMALUJETE ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO

Při­ná­šíme zhod­no­cení té­matu zpra­co­va­ného na zá­kladě 11. dílu Školy barvy: CO NE­VY­FO­TO­GRA­FU­JETE, TO NA­MA­LU­JETE. Mistr Jan Po­hribný MQEP vy­bral a zhod­no­til v článku Vaše fo­to­gra­fie.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram