Test fotoaparátu Nikon D700

Nikon vyslyšel přání mnoha svých uživatelů a uvedl na trh další model digitální zrcadlovky s formátem čipu FX, tedy s čipem velikosti kinofilmového políčka. Tímto modelem je Nikon D700, který navazuje na zkušenosti a technologie použité v prvním FX modelu, kterým byl D3, ale jeho tělo je menší a lehčí.

Laboratorní testy

Na kvalitu se však již podívejme podrobně na výsledcích laboratorních testů mezinárodní asociace DIWA, jíž je naše redakce členem za Českou a Slovenskou republiku. Na prvním grafu na obrázku č.14 je zobrazena závislost míry šumu na nastavené citlivosti ISO. Pro lepší srovnání jsem přidal i výsledky, kterých dosáhl konkurenční model Canon EOS 5D, který je v tento okamžik prakticky jediným přímým protivníkem na trhu.

Obrázek č. 14 – Graf míry šumu

Z výsledků je dobře viditelné, že Nikon D700 dosahuje v celé škále citlivostí lepších výsledků, než jeho konkurent. Za povšimnutí také stojí zajímavý poznatek, že výsledek je také stabilnější s podstatně menším rozptylem hodnot v jednotlivých barevných kanálech.

Velmi podobného výsledku bylo dosaženo i při srovnání odstupu samotného obrazového signálu od nežádoucího šumu při všech použitelných citlivostech. I zde se opakuje situace s vyrovnanějšími výsledky Nikonu D700 a jeho minimálním rozptylem v jednotlivých barevných kanálech. Výsledky a srovnání najdete na ukázkovém grafu na obrázku č.15.

Obrázek č. 15 – Graf odstupu signálu od šumu Obrázek č. 16 – Graf dynamické rozsahu

V posledním srovnání obou rivalů se pak ještě podíváme na dynamický rozsah snímků obou aparátů, které najdete na grafu č.16. Také zde se situace opakuje a v podstatě kopíruje předchozí výsledky. Nikon D700 je lepší a to opět včetně vyrovnanějších výsledků v jednotlivých barevných kanálech. Celkově pak lze říci, že Nikon D700 je ve všech třech testovaných parametrech lepší. Rozdíl se pak samozřejmě nejvíc projeví při vyšších citlivostech a dosahuje zhruba jednoho stupně EV, což v praxi znamená, že Nikonem D700 lze fotografovat například citlivostí ISO 3200 se stejnou obrazovou kvalitou, jako jeho konkurent při nastavení o jeden stupeň níž, tedy ISO 1600. Takový rozdíl je zjevně docela výrazný, ale pro objektivnost je nutno vzít v úvahu dost podstatný fakt, že konkurenční Canon EOS 5D je výrazně starším modelem, prakticky téměř o jednu generaci. Bude tak jistě zajímavé sledovat, jak si povede nový nástupce Canonu EOS 5D, jehož uvedení se již netrpělivě očekává každým dnem. Na toto srovnání se už velmi těším a jsem na něj velmi zvědav. Jinak ještě dodám, že pokud vás zajímají i další naměřené hodnoty, nebo pokud si chcete srovnat Nikon D700 i s jinými modely digitálních zrcadlovek, pak navštivte speciální stránky laboratoře DIWA.

Závěrem laboratorních testů je pak ještě zajímavé srovnání stájových kolegů Nikon D700 s modelem D3. Oba aparáty dosahují velmi podobných, téměř shodných výsledků, ale překvapivě se odlišují v míře šumu, kde je na tom vyšší model D3 do ISO 3200 zhruba stejně, ale při citlivostech ISO 6400 a vyšších, je na tom o poznání lépe. Tento zajímavý poznatek je dobře patrný na grafu č.17.

Obrázek č. 17 – Graf míry šumu

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • juhu
    juhu
    11.08.2008 21:35

    zaujimalo by ma ako na D700 vyznievaju pevne skla. legendarne 24 2.8, 35 2.0 ci lacna 50 1.8

    Viem spickove pevne skla sa po prichode hlupeho APS-C zozali nie najlepsie hodnotenia, tak nejak dufam ze po prichode FX formatu budu opat v kurze.... ale zda sa ze k digitalom su v mode uz len zoomy :(

  • Petr Luňák
    Petr Luňák
    11.08.2008 23:34

    Predpokladam, ze ty testy vychazeji z jpegu.A jak jsite vsichni dobre vime, na jpeg ma velky vliv FW.V raw by vzhledem k totoznym snimacum byt rozdil nemel.Na druhou stranu nevim co presne znamena "integrovane redukce sumu", kazdopadne jestli se da nejak uplne vypnout, coz by bylo vice nez prihodne, tak stale nevidim jediny duvod, proc by D3 s totoznym snimacem mela sumet mene.Koneckoncu staci porovnat raw ze sony700 a z nikona300.V jpegu sumi nikon vyrazne meme, v rawu zhruba nastejno.

  • Michal Kupsa
    Michal Kupsa
    Autor
    12.08.2008 09:00

    Petr: Laboratorni testy DIWA berou v uvahu jak vysledky z RAWu, tak i z JPEGu ....

  • Miroslav Krejčí
    Miroslav Krejčí
    12.08.2008 09:21

    To, že FF snímače vyžadují kvalitní optiku se ví už dávno - nejméně od uvedení Canon 5D :-), problém je v tom, že zatímco na kinofilmu málokdo dělal zvětšeniny větší než 10x15, tak u digitálu si to každý zvětší na monitoru v poměru 1:1 a ejhle - kouká na zvětšeninu velikosti A3 z půl metru.

  • Michal Kupsa
    Michal Kupsa
    Autor
    12.08.2008 10:39

    Mirek: Presne tak, navic pri vysokem rozliseni dnesnich D-SLR je na monitoru fakt dobre videt kazdy nedostatek. Na druhou stranu je to i o uhlu dopadu svetla z objektivu na cip, coz u filmu nebylo nutno vubec resit ale to by bylo na delsi debatu ....

  • asd dsa
    asd dsa
    12.08.2008 13:30

    Opatrne v 1 strane, je tam napsano, ze hledacek ma mensi pokryti kvuli cisteni cipu... proboha, co to je za blud? Co ma spolecneho pokryti hledacku s necim,co je za zrcadlem a zaverkou?!
    Dal je blbost srovnani velikosti hledacku...dyt D700 ma zvetseni 0,72x a D3 0,7x ...

  • Michal Kupsa
    Michal Kupsa
    Autor
    12.08.2008 13:54

    ggrand: Skutecne je to tak, mechanizmus je predsazen prd cip a tim padem je mensi cela sachta. To by se dalo vyresit ale nedaly by se pouzit univerzalni dily a muselo by se to cele prepracovat, coz by asi fotak prodrazilo.
    U srovnani hledacku jde jen o pomer, o kolik je toho mene videt .... ;o)

  • Jozef Doboš
    Jozef Doboš
    12.08.2008 21:58

    :)

  • JH 1
    JH 1
    14.08.2008 00:07

    Pěkně, d3 je skvělá, vstřícnost pro jinou skupinu uživatelů s 700 proč né. Já jsem teď zvědavý na nástupce 6d, bude to muset být pecka schopná konkurovat sedmistovce, respektive nebyli by to rivalo kdyby se vzájemně nedpředbíhli :) Mi z toho můžem jen těžit, už aby full dělali ostatní značky...

  • Fotograf 59
    Fotograf 59
    14.08.2008 08:30

    V USA se da sehnat koukam i za 24.000,- jen telo. To uz je poradny rozdil oproti 57.000,- v CR:o)

  • root
    root
    14.08.2008 23:06

    zmrdi Nikoňácký .. Takovej dobrej foťák udělaj..

  • root
    root
    14.08.2008 23:06

    .-)

  • Jiří Vávra 1
    Jiří Vávra 1
    15.08.2008 09:26

    Petr Tykvart: Kde se dá v USA sehnat za 24tis? Můžeš dát link? Všude jsem ji viděl kolem 3tis dolarů...

  • Ivo Stankuš
    Ivo Stankuš
    15.08.2008 14:11

    Zarkow -> nejspíš přes nějaký vykuky z Brooklynu co sice prodaj D700 za 1500 USD, ale k tomu přípočítaj baterii, krabici, kabely a manuál za dalších 2 tisíce dolarů :)

  • Rumcajz - vrchní lupič a druid širokoúhelnický
    Rumcajz - vrchní lupič a druid širokoúhelnický
    16.08.2008 03:00

    imasik: proč kudla do zad? čip je možná stejný, ale to tělo je prostě jiná třída.
    Michale:
    Zmátla mě ta výměna matnice v servisu. buď se matnice dá měnit, a to normálně za pochodu, nebo je zobrazitelná mřížka. To už se musí u D3 měnit matnice v servisu, jako xenon žárovka u moderního auta?

  • Michal Kupsa
    Michal Kupsa
    Autor
    16.08.2008 13:49

    Rumcajz: Ti sikovnejsi si ji samozrejme muzou vymenit sami .... ;o))

  • JH 1
    JH 1
    17.08.2008 10:55

    hh, takže polovičaté řešení aby si servisy přivydělaly na nešikovných :-D (kruci a to byl nikon alespoň u kina co se hledáčků matnic atd týče třída...)

  • www.imasik.cz
    www.imasik.cz
    17.08.2008 14:38

    Rumcajz: Matnici u D3 lze vyjmout snadneji nez tomu bylo u D200. Zvladne to kazdy...
    Proc kudla do zad? Kdybys D3 mel, tahle otazka by nepadla.

  • Jozef Doboš
    Jozef Doboš
    17.08.2008 22:21

    Na temu focusing screens mozno len toto:

    http://www.katzeyeoptics.com/cat--Nikon-DSLRs--cat_nikon.html

    ;)

  • Miroslav Zitka
    Miroslav Zitka
    18.08.2008 09:35

    Mně něco nehraje - všichni tu mluví o stejných čipech - D3 / D700. Když si zobrazím zdejší databázi modelů, tak u D3 je CCD a u D700 píše Michal CMOS. Tak kde je chyba ?

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (39)

Tisknout článek

Tip na článek

Fotografujeme kometu Tsuchinshan
Fotografujeme kometu Tsuchinshan

Ko­metu Tsu­chin­shan At­las jsem fo­to­gra­fo­val ob­jek­tivy Sigma 35mm f/1.4 a Sony FE 85mm f/1.4 GM II. Na Šu­mavě bu­dete ur­čitě bo­jo­vat s ob­lač­ností, Mě­sí­cem v úplňku a sil­ným le­tec­kým pro­vo­zem. Fo­to­gra­fie v článku jsou ze 13.,17., 21. a 29. října 2024. Přeji lovu zdar.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram