Fotoaparát.cz

Sony FE 24/2.8G, 40/2.5G a 50/2.5G - první zkušenosti

Sony uvádí trojčata: kompaktní pevné objektivy pro fullframe bezzrcadlovky: FE 24mm F2.8G, 40mm F2.5G a 50mm F 2.5G. Měli jsme možnost si je vyzkoušet a v článku naleznete první zkušenosti a fotky v plném rozlišení. Novinky sice naboří rekordy svou světelností, ale přinášejí do portfolia Sony FE trojici kompaktních a lehkých pevných skel ve třech praktických ohniscích - protože jedna z výhod bezzrcadlovek, tedy jejich velikost, dává největší smysl v kombinaci s patřičně drobným objektivem.

(Tiskovou zprávu naleznete zde)

Úvod

Trojice nových objektivů patří do řady G a zaujme zejména svými rozměry v kombinaci s kvalitním dílenským zpracováním. Jsou vyrobené z kovu (hliník), utěsněné a všechny tři disponují clonovým kroužkem, voličem jeho hladkého či „klikacího“ chodu, přepínačem AF/MF a (programovatelným) tlačítkem blokace AF. Také bajonetovými kovovými clonami vyrobenými z kovu, stejně jako jsou z kovu těla objektivů. A to vše za doporučenou cenu 18 490 Kč.

Vlastně byste si je mezi sebou snadno spletli, protože jejich vnější pláště jsou takřka stejné (rozměry u všech 68 mm x 45 mm):

Také mají všechny tři stejný závit pro filtry 49mm:

…a jejich sluneční clony jsou rovněž záměnné:

Podívejme se, jak vypadají objektivyna těle Sony A7, zde padesátka:

Kombinace je to lehká a objektivy se k tělům vyšších řad hodí i svým zpracováním, které je velmi kvalitní. Ostřící prstenec sice není mechanický, ale má hladký, tichý chod, příjemný odpor a je lineární. Spolu s prstencem clony, který lze otáčet bezhlučně, budou objektivy vhodné i pro video.

Objektivy půjdou samozřejmě použít jak na fullframe (kam míří přednostně), tak na APS-C.

Pro zajímavost jsem srovnal novou kompaktní 40mm F2.5 s kalsickou „pancake“ čtyřicítkou ze zrcadlovky (jaké se vyskytovaly snad u všech značek):

Je vidět, že to není úplná „palačinka“, ALE: 1) u DSLR je potřeba přimyslet si tloušťku zrcadlové komory, který u bezzrcadlovek Alpha chybí, takže v součtu bude sestava zrcadlovky rozměrnější i s „palačinkou“, 2) optická konstrukce nového objektivu Sony je mnohem pokročilejší, 3) světelnost Sony je o trošku vyšší a 4) zpracování těla objektivu je u Sony lepší a množství ovládacích prvků na něm daleko vyšší.

Optická konstrukce

24mm F2.8 8 členů v 7 skupinách, z toho 1ED a 3 asférické
40mm F2.5 9 členů v 9 skupinách, z toho 3 asférické
50mm F2.5 9 členů v 9 skupinách, z toho 1ED a 2 asférické

(další strana – první testy a ukázkové snímky)

První zkušenosti a testovací snímky

U všech třech objektivů musím pochválit dílenské zpracování a použité materiály, ač se nejedná o řadu GM ale „jen“ G, kovová jsou těla, bajonety i sluneční clony a nechybí gumový těsnící kroužek kolem bajonetu.

Objektivy jsou i přes to poměrně lehké:


Clonové prstence můžete a nemusíte používat – při nastavení polohy „A“ lze ovládat clonu z těla. Kdo má ale raději nastavování clony postaru na objektivu, může. Pro točení videa lze clonový kroužek, jak jsme již psali, přepnout na hladký chod.

Ruční ostření je vcelku příjemné, s dobrým kompromisem mezi délkou otáčení a přesností. AF-stop tlačítko také není u podobně krátkých objektivů standard, ale hodí se.

Bajonetová sluneční clona typu ALC-SH165 je kovová a lze nasadit i obráceně pro transport.

Testovací snímky

Objektivy jsme zkoušeli na těle Alpha A7R IV.

Nejprve se podívejme na úhel záběru, který jednotlivé objektivy nabízí:


24mm 40mm 50mm

Vinětace

Vinětace objektivu Sony FE 24mm F2.8 G
Vinětace objektivu Sony FE 40mm F2.5 G
Vinětace objektivu Sony FE 40mm F2.5 G

Ve všech třech případech je vinětace vidět na nejnižším clonovém čísle, pak pomalu mizí a u F8 je pryč docela. V současné době nemá fotoaparát korekční profily – vinětace je ale relativně slabá, takže po aplikaci korekčního profilu po updatu firmwaru fotoaparátu by měla zmizet docela.

Protisvětlo a odlesky

Objektivy mají kvalitní antireflexní vrstvy, abych „vykouzlil“ nějaké odlesky, musel jsem je namířit skutečně přímo proti sluníčku. To je dobrý výkon:

Sony G FE 24mm F2.8 G, Sony ILCE-7RM4, F5.6, 1/500 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG Sony G FE 40mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F11, 1/250 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG
Sony G FE 50mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F5.6, 1/1000 s, ISO: 100, komp. ex. 0.70, JPEG
24mm 40mm 50mm

Když už jsme u proti-sluníčka: difrakční hvězdička 24mm:

Sony G FE 24mm F2.8 G, Sony ILCE-7RM4, F16, 1/500 s, ISO: 100, komp. ex. -1, JPEG
24mm, F16

Barevné vady

Nafotil jsem nějaké větve proti obloze na plnou díru – přesně to, co člověk v reálném životě nikdy dělat nebude. I tak se s tím objektivy popraly dobře, slabé fialové lemy sice najdeme (a zelené v bokehu), ale za prvé, jde o 100% výřez z 60MP, byl by spíš div, kdyby tam žádné nebyly a za druhé, jde opět o foto bez korekce, takto slabé lemy by měl korekční profil vyrušit bez ztráty kvality:

24mm, F2.8
40mm, F2.5
50mm, F2.5

Makro

Ani jeden z objektivů není designovaný jako makroobjektiv, takže od nich nelze čekat kdoví jaké zvětšení. Minimální zaostřitelná vzdálenost je následující:

Objektiv Zaostří od (AF/MF):
FE 24/2.8 0.24m / 0.18m
FE 40/2.5 0.28m / 0.25m
FE 50/2.5 0.35m / 0.31m

Ukázkové snímky zblízka:

Sony G FE 24mm F2.8 G, Sony ILCE-7RM4, F2.8, 1/50 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG
24mm
Sony G FE 40mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/250 s, ISO: 100, komp. ex. 0.30, JPEG
40mm

Sony G FE 50mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/320 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG
50mm

Osobně bych na close-up vzal 40mm, zvětšení není nijak závratné, ale v kombinaci s lehce širším základním ohniskem dělá alespoň zajímavou perspektivu. 24mm je sice ještě širší, ale neostří dostatečně zblízka a na krátkou vzdálenost mi přijde měkká.

Zkreslení

Všechny tři objektivy mají dobře korigované geometrické zkreslení, podívejte se na několik nezáživných snímků dveří:


24mm, mírné, poduškové 40mm, mírné, komplexní 50mm, takřka žádné

Ostrost, kresba

Nyní se podívejme, jak si objektivy vedou na jednom z nejnáročnějších fotoaparátů současnosti, šedesátimegapi­xelové Alphě A7R IV. Podobné rozlišení snímače objektivům mnoho neodpustí a s neostrým objektivem ztrácí pořizování takového přístroje smysl. Naštěstí trojice novinek od Sony zvládá 60MP bez problémů, jen se podívejte:

24/2.8


24mm F2.8 ,celý snímek 24mm F2.8, výřez

Střed snímku je poměrně dobře vykreslený i při F2.8 při plném rozlišení 60MP. Okraje samozřejmě hůře.


24mm F5.6 ,celý snímek 24mm F5.6, výřez

I mírné zaclonění udělá divy. Střed je při F5.6 jako břitva a okraje se zlepšily natolik, že při menším rozlišení bychom si rozdílu ani nevšimli. Zůstávají nějaké barevné vady ale ty půjdou snadno korigovat.
 

40/2.5

Sony G FE 40mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/400 s, ISO: 100, komp. ex. 0.30, JPEG
40mm F2.5, celý snímek 40mm F2.5, výřez

Kresba čtyřicítky na plnou díru je ve středu dostatečná, ke krajům snesitelná – opět – jde o 60MP!


40mm F5.6, celý snímek 40mm F5.6, výřez

Při F5.6 je kresba dostatečně dobrá i pro 60MP od rohu k rohu. 

50/2.5

Sony G FE 50mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/500 s, ISO: 100, komp. ex. -0.30, JPEG
50mm F2.5, celý snímek 50mm F2.5, výřez

Padesátka se zdá mít kresbu nejrovnoměrnější už od plné díry. I na F2.5 je dobře vykreslený nejen střed, ale i rohy.

Sony G FE 50mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F5.6, 1/320 s, ISO: 100, komp. ex. -0.30, JPEG
50mm F2.5, celý snímek 50mm F2.5, výřez

Po zaclonění na F5.6 je kresba pochopitelně ještě o něco jistější a ostrost je velmi dobrá v celém snímku.

Bokeh

Bokeh je věc navýsost individuální – co se líbí jednomu, nelíbí se jinému. Proto tuto kapitolu omezím na konstatování, že mi u všech tří objektivů přišel bokeh poměrně neutrální a tak by mohl vyhovovat většině. U 24mm nejde o důležitou vlastnost, ale u čtyřicítky a padesátky už ano:

Sony G FE 40mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/1000 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG Sony G FE 50mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/320 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG
40mm, F2.5 50mm, F2.5

Vzhledem k tomu, že všechny objektivy jsou asférické, hrozí riziko „cibulových kroužků“ v bokehu. Nicméně, v testu se neobjevily. Výrobce se navíc snažil zachovat kruhový otvor clony i při zaclonění, takže bokeh zůstává obdobně jemný i na vyšších clonách.

Shrnutí – optická kvalita

Ač se nejedná o objektivy vrcholové řady G-Master, nemají se za co stydět ani v kombinaci s nejvyšším modelem portfolia Sony co se rozlišení týče. Možná nejde o kombinaci ohnisek a světelností, za kterými by se jeden otočil (ohniska jsou tradiční a světelnosti průměrné), ale o to tady nešlo. Jejich smyslem bylo nabídnout ozkoušená ohniska v kompaktním balení a s optickou kvalitou vhodnou i pro moderní fullframe přístroje s vysokým rozlišením. To si, i po relativně krátkém seznámení, troufám tvrdit, že se povedlo.

Autofokus

Ostření bylo po celou dobu testování svižné, tiché a přesné. Na tom samozřejmě má svůj díl i použité tělo a např. na první generaci A7 nečekejte rychlost, které dosahují na čtvrté. Důležité je, že objektivy nebudou výkon vašeho fotoaparátu nijak brzdit. Díky střídmé světelnosti a tím pádem i nepříliš rozměrným optickým členům, se zkrátka motorek s přeostřováním mnoho nenadře.

AF je interní, nic se tedy navenek nevysouvá, ani neotáčí.

Stabilizace

Objektivy stabilizované nejsou. Tady se hraje na kompaktnost, takže je nutno spolehnout se na stabilizaci v těle fotoaparátu.

Závěr

Seznámení s objektivy bylo zatím krátké, ale zanechaly na mě velmi pozitivní dojem. Od začátku, kdy systém Sony FE přišel (vlastně bezzrcadlovky obecně, ale zejména ty fullframe), zajímalo mě, zda ke kompaktním tělům existují i kompaktní objektivy. Z počátku jich mnoho nebylo a jelikož považuji rozměry za stěžejní výhodu bezzrcadlovek, přišlo mi to jako škoda. Jistě, vždy jsem se těšil na test nového supersvětelného mega-objektivu, protože ty jsou jako velká drahá auta: výkonné a každý se za nimi otočí. Ale pokud chci něco „malého do města“, sáhnu spíš po něčem z nově uvedené trojice.

Kompaktní, lehké objektivy zkrátka jsou důležitou součástí portfolia a testovaná trojice plní nejen tuto roli na výbornou.

Dostupnost: duben 2021

Cena pro ČR: 18 490 Kč

(další strana: galerie snímků v plném rozlišení)

Galerie dalších snímků

(najetí myší ukáže expoziční údaje, první kliknutí zvětší do náhledu a kliknutí na odkaz pod náhledem zobrazí plné rozlišení)

FE 24/2.8

Sony G FE 24mm F2.8 G, Sony ILCE-7RM4, F2.8, 1/400 s, ISO: 100, komp. ex. 0.30, JPEG Sony G FE 24mm F2.8 G, Sony ILCE-7RM4, F5.6, 1/60 s, ISO: 100, komp. ex. 0.30, JPEG
Sony G FE 24mm F2.8 G, Sony ILCE-7RM4, F5.6, 1/320 s, ISO: 100, komp. ex. 0.30, JPEG Sony G FE 24mm F2.8 G, Sony ILCE-7RM4, F5.6, 1/200 s, ISO: 100, komp. ex. 0.30, JPEG
Sony G FE 24mm F2.8 G, Sony ILCE-7RM4, F4.5, 1/640 s, ISO: 100, komp. ex. 0.30, JPEG Sony G FE 24mm F2.8 G, Sony ILCE-7RM4, F2.8, 1/250 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG

Sony G FE 24mm F2.8 G, Sony ILCE-7RM4, F2.8, 1/50 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG

Sony G FE 24mm F2.8 G, Sony ILCE-7RM4, F7.1, 1/60 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG Sony G FE 24mm F2.8 G, Sony ILCE-7RM4, F5.6, 1/500 s, ISO: 100, komp. ex. 0.30, JPEG

FE 40/2.5

Sony G FE 40mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/200 s, ISO: 160, komp. ex. 0.70, JPEG Sony G FE 40mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F5.6, 1/80 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG
Sony G FE 40mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F5.6, 1/125 s, ISO: 160, komp. ex. 0.30, JPEG Sony G FE 40mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/250 s, ISO: 100, komp. ex. 0.30, JPEG
Sony G FE 40mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/1600 s, ISO: 100, komp. ex. 0.30, JPEG Sony G FE 40mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/5000 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG

Sony G FE 40mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F5.6, 1/400 s, ISO: 100, komp. ex. 0.30, JPEG

Sony G FE 40mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/1000 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG Sony G FE 40mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/1000 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG

FE 50/2.5

Sony G FE 50mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/640 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG Sony G FE 50mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/640 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG
Sony G FE 50mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F4.5, 1/200 s, ISO: 100, komp. ex. 0, JPEG Sony G FE 50mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F5.6, 1/320 s, ISO: 100, komp. ex. -0.30, JPEG

Sony G FE 50mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/640 s, ISO: 100, komp. ex. -0.30, JPEG

Sony G FE 50mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/400 s, ISO: 100, komp. ex. -0.30, JPEG Sony G FE 50mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/400 s, ISO: 100, komp. ex. -0.30, JPEG

Sony G FE 50mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/2000 s, ISO: 100, komp. ex. -0.30, JPEG

Sony G FE 50mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F2.5, 1/320 s, ISO: 100, komp. ex. -0.30, JPEG Sony G FE 50mm F2.5 G, Sony ILCE-7RM4, F5.6, 1/50 s, ISO: 100, komp. ex. -0.30, JPEG

(další strana – tisková zpráva)

Tisková zpráva

(tisková zpráva výrobce v původní podobě) 

Sony představuje tři nové vysoce výkonné plnoformátové objektivy řady G 

Nově představené 50mm, 40mm a 24mm objektivy kombinují neuvěřitelnou kvalitu obrazu a intuitivní ovládání
 


Společnost Sony dnes představila nové přírůstky své pozoruhodné řady pro bajonet E – tři vynikající objektivy řady G™ – FE 50mm F2.5 G(model SEL50F25G), FE 40mm F2.5 G (model SEL40F25G) a FE 24mm F2.8 G (model SEL24F28G). Všechny tři objektivy přinášejí vysokou kvalitu obrazu a krásný bokeh v lehkém a kompaktním designu. Jsou ideální pro fotografy i tvůrce videí, kteří usilují o výjimečné snímky a snadnou mobilitu.

Ve spojení s plnoformátovým fotoaparátem Sony nebo s fotoaparátem se snímačem APS-C se všechny tři objektivy pyšní vysokým rozlišením, intuitivní obsluhou a rychlým, přesným a tichým automatickým ostřením. Objektivy představují dokonalé řešení pro fotografie i videa a umožňují širokou škálu použití, včetně fotografování momentek, portrétů či krajiny.

Ve společnosti Sony neustále přicházíme s inovacemi, díky nimž přinášíme nástroje, které tvůrci potřebují k zachycení krásy tohoto světa,„ uvedl Yann Salmon Legagneur, ředitel produktového marketingu divize Digital Imaging společnosti Sony Europe. „Díky vynikajícímu rozlišení a okouzlujícímu bokehu, které kompaktní a propracovaný design objektivů přináší, umožňují novinky FE 50mm F2.5 G, FE 40mm F2.5 Ga FE 24mm F2.8 Guživatelům zažít radost z toho, že mají objektivy, které dokáží zachytit různé pohledy na stejnou scénu.“

Tyto tři objektivy s pevnou ohniskovou vzdáleností poskytují ohniskovou vzdálenost pro jakýkoli snímek, přičemž 50mm objektiv se nejlépe hodí pro portréty, 40mm model je optimální pro momentky nebo natáčení a 24mm je ideální pro fotografování krajiny. Díky intuitivní ovladatelnosti a vynikající kvalitě konstrukce představují tyto tři modely fantastickou sadu objektivů.

A co víc – všechny tři objektivy mají stejnou velikost (průměr 68 mm x 45 mm), všechny mají stejný průměr filtru (49 mm) a téměř stejnou hmotnost (FE 50mm F2.5 G 174g, FE 40mm F2.5 G 173g a FE 24mm F2.8G 162g) a interní ostření, takže výměna objektivů je snadná, i když používáte gimbal. Mají stejný vnější stylový design, ale ohniskové vzdálenosti jsou jasně označeny, aby bylo možné je rychle měnit.

Vysoké rozlišení v kompaktním provedení

Objektivy FE 50mm F2.5 G, FE 40mm F2.5 G a FE 24mm F2.8 G poskytují vysokou kvalitu obrazu charakteristickou pro řadu G, přesto jsou kompaktní a lehké. Kvalita obrazu je dosažena díky nejmodernější optice s použitím asférických prvků a skleněných prvků ED (Extra-Low Dispersion)i, které poskytují vysoké rozlišení a potlačují efekt barevných okrajů (colour fringing). Asférické prvky zajišťují vysoké rozlišení po celé ploše snímku až do rohů, a to i při nastavení nejširší clony s malou hloubkou ostrosti. Užijte si fotografování ve vysokém rozlišení v kompaktním designu.

Optimalizací kruhové clony bylo dosaženo úžasného bokehu typického pro objektivy G, který je získán při maximálně otevřené cloně každého objektivu (F2,5 u 50mm, F2,5 u 40mm a F2,8 u 24mm).

Všechny tři objektivy byly pečlivě navrženy pro optimální mobilitu a jsou dostatečně kompaktní a lehké, aby vyhovovaly použití v jakékoli lokalitě. Ať už fotografujete portréty, krajinu nebo momentky či nahráváte videa s gimbalem a kombinujete objektivy s fullframovým fotoaparátem nebo s tělem s APS-C snímačem, vždy budou velikost i hmotnost dokonale vyvážené. Vyzkoušejte výhody výměnných objektivů, které vyhovují jakékoli scéně nebo disciplíně.

Zaostřovací vzdálenosti

50mm objektivFE 50mm F2.5 se ideálně hodí pro portréty a rychlé fotografování nebo filmování, má minimální zaostřovací vzdálenost 0,35m (AF) / 0,31m (MF) a maximální zvětšení 0,18 x (AF) / 0,21 x (MF). Je proto vhodný pro různé scény a objekty.

40mm objektiv FE 40mm F2.5 G je ideální pro pořizování statických snímků nebo natáčení filmů s minimální zaostřovací vzdáleností 0,28m (AF) / 0,25m (MF) a maximálním zvětšením 0,20 x (AF) / 0,23 x (MF). Zejména při natáčení filmů je preferovaným zorným úhlem 40mm, protože odpovídá přirozenému zornému poli, ohnisko 40mm umožňuje, aby vynikly objekty na pozadí.

Díky širokému zornému úhlu 24mm objektivu je FE 24mm F2.8 G dokonalý v situacích, kdy je do kompozice snímku zahrnuto pozadí, například při fotografování na gimbalu nebo při fotografování selfie s připojeným gripem. A s minimální zaostřovací vzdáleností 0,24m (AF) / 0,18m (MF) a maximálním zvětšením 0,13 x (AF) / 0,19 x (MF) můžete také pořizovat makrosnímky s rozostřeným pozadím.

Vysoká funkčnost a spolehlivost

Navzdory své kompaktní velikosti jsou objektivy vybaveny tlačítkem pro uzamčení zaostření, přepínačem režimu ostření a clonovým kroužkem se spínačem zapnutí / vypnutí cvakání pro ideální ovládání. Tlačítko pro uzamčení zaostření lze prostřednictvím menu fotoaparátu naprogramovat a přiřadit mu tak funkci, kterou uživatel preferuje. Kroužek clony přináší při fotografování nebo natáčení intuitivnější a přímější odezvu ve srovnání s ovládáním clony z těla fotoaparátu. Clonový kroužek je také vybaven přepínačem cvakání clony, který umožňuje pro natáčení filmu vypnout cvakání clony při změnách prostřednictvím clonového kroužku. Kromě toho je odezva zaostřovacího kroužku díky Linear Response MF při manuálním ostření přesná a lineární, takže ovládání je okamžité a intuitivní, přímo odráží záměr fotografa a umožňuje jemné úpravy zaostření.

Hliníkové provedení s gravírovaným logem Sony zajišťuje prémiový, sofistikovaný vzhled i zvýšenou pevnost a odolnost. Průměry závitů filtru na sluneční cloně a těle objektivu jsou stejnéii (49mm), což umožňuje připevnění stejného krytu a filtru k sluneční cloně i tubusu objektivu. Objektivy byly navrženy tak, aby byly odolné proti prachu a vlhkostiiii. Díky tomu je lze používat ve všech venkovních podmínkách.

Rychlé, přesné a tiché automatické zaostřování

Objektivy FE 50mm F2.5 G, FE 40mm F2.5 G a FE 24mm F2.8 G jsou vybaveny dvěma lineárními motory, které zajišťují rychlé a přesné automatické zaostřování (AF) s vynikajícím sledováním objektu, které je zachováno také tehdy, když se fotografovaný objekt začne náhle pohybovat. Objektiv se proto ideálně hodí pro zachycení pohybujících se objektů. Automatické zaostřování je také tiché, takže je vhodné jak pro fotografování, tak pro nahrávání videí.

Ceny a dostupnost

Objektivy FE 50mm F2.5 G, FE 40mm F2.5 G a FE 24mm F2.8 G budou v prodeji od dubna 2021 u mnoha autorizovaných prodejců Sony s přibližnou maloobchodní cenou 700 EUR.

Podrobné informace o těchto třech objektivech naleznete na stránkách:

Produktová videa k této sadě tří objektivů lze zhlédnout na zde: https://www.youtube.com/watch…

Řadu exkluzivních příběhů, videí a vzrušujícího nového obsahu natočeného nejnovějšími fotoaparáty a dalšími produkty Sony naleznete zde. Evropské fotografické centrum společnosti Sony je k dispozici ve 22 jazycích a obsahuje podrobné informace o produktech, soutěže a aktuální seznam akcí Sony v každé zemi.

i) FE 24mm F2.8 G 1 x ED, 3 x asférické členy

FE 40mm F2.5 G 3 x asférické členy

FE 50mm F2.5 G 1 x ED, 2 x asférické členy

ii) Nevztahuje se na FE 24mm F2.8 G

iii) Nezaručuje 100% odolnost proti prachu a vlhkosti