Parní lokomotivy 475.1, kterým se říkalo Šlechtičny, patřily k nejkrásnějším lokomotivám na světě. Byly vyráběny v letech 1948 - 1952 ve Škodě Plzeň. Uplatnily se v osobní dopravě, jejich maximální rychlost je 100 km/h.
Fotografie vznikla v obci Modřice u Brna 3.6.2006 / úpravy v PC: ořez, rámeček
Jsem docela rád, že se mi to podařilo vyfotit, protože Šlechtična byla tak naleštěná, že jste se v ní zblízka i viděli a okolo bylo neuvěřitelné množství lidí. Většina dětí se ani nemohla svést, jak byly vagónky plné :-(
Nemůžete komentovat. Nejste přihlášen(a).
K dokonalosti chýba lepšia obloha...
obloha droty uplne mimo....
tady šlo o mašinu trotlové ...
ano, je to krasavice :)
+
fajn mašinka
nuz... svetelne to nevyslo...
chjo, že já nezakázal bodování :-( no neva, milovníků těchto krasavic tu asi moc není ... ale je tu hodně krajinářů a atelieristů, co si umí udělat svoje světlo že?
to seš ty? že se nestydíš bejt takhle pod parou!
:-))
Tomáš: :-)))))) no já být pod parou, tak jsou tam asi jen ty koleje .-) a nebo troleje :-)))
tímhle vlakem sem já ještě normálně jezdila pokaždý mě padla saze do oka :-))))
krásna mašinka, škoda orezaného tendru
Peter: No ona jen mašinka bez tendru má nějakých 14 metrů!!!! Chtěl jsem to nafotit z dálky, ale musel bych totit tak přes 3 nástupiště a to nešlo, protože tam byli buď lidin nebo sloupy atd. Snad se mi podaří to vyfotit někde jidne, kde nejsou troleje a bude lepší obloha. Mám asi 150 fotek, pokud je někdo fanda, rád pošlu .-)
no petasedma je moc hezky strojo, ale cvaknout se da lip
tori: jo jo, cvaknout se dá líp, ale mus k tomu být podmínky víš? Tak si přečti napřed, co jsem k tomu psal za poznámu ...
mašinkám nerozumím, foto pěkné
to: Martin Horák sory, ale me zajima vysledek na ktery se koukam a ne duvody proc jsem to nemohl vyfotit lip. To muzes prezentovat cernou plochu a tvrdit, jak tam byla uzasna masina , ale bohuzle byla uplna tma. Nevadi mi ty spagaty pod kterejma je to cvakle (ony stejen v 70 letech pod spagatama jezdili) ale turisti na stanovisti a hlavne blbe rizlej tendr. Ja bych ho fikl nekde za druhou napravou.
tony: no jo, taky jsem nad tím přemýšlel, myslím ten tendr ... chybama se člověk učí, tak snad příště. díky za poznámku!
ja to nepochopím,jednému sa nepáči orezaný tender,
druhý by ho ešte orezal,ďalší majú výhrady k oblohe
a drátom.asi by bolo najlepšie,keby si vyfotil model
s primeranou scenétiou aby boli všetci spokojní.Ale
naspokojnejší by bol môj svokor,keby ešte žil,bol to
starý "ajzenboňák" a táto lokomotíva by sa mu veľmi páčila.
...mašinky mám rád...ale TK nic moc, úhel pohledu nevydřuje to, co jsi asi zamýšlel....a já bych patřil mezi ty, co by zprava ještě řezali...;o)
Pavol Ušiak: tak přesně proto jsem tu fotku sem dal .. pro lidi, co mají rádi mašinky ...
Martin Smýkal: až to nafotíš líp, tak dej vědět, ju? :-)
obloha
budova vpravo a místo vlevo
člověče....mám pocit, že potřebuješ být poplácáván, dle tvých reakcí....plác,plác...;o)
Tady prostě nikdo nepochopí, proč jsem to sem dal? nemusíte mi říkat, co je na fotce špatně, NEJSEM SLEPEJ!!!!!!!!!!! Jde o lokomotivu!!!!!!!!!! A na vaše bodování a připomínky tentokrát kašlu, protože fotka je pro fajnšmekry mašinek ...
Ladislav Bureš: další takovej ... asi to fakt nevím chlape ...
člověče....já se bavím...proti mašince nic...ta je nádherná...právě proto je škoda nepovedené fotky...;o)
Martin Smýkal: kdyby bylo místo kde fotit, budu fotit jinde. kdyby tam nebylo tisíc lidí, nemusel bych chodit sem a tam. Kdyby nebyla mašina nablízkana a bylo byla by lepší obloha bylo by to lepší. Kdyby vlevo bylo místo, nechal bych vlevo místo. kdyby neměla mašina s tendrem přes 20 metrů, byla by tam celá ... atd. Kapišto? Taky bych ju měl raději vyfocenou někde v přírodě s vagonkama a bez blbých drátů nad ní a se zeleným pozadím a s modrou oblohou s bílými obláčky ... ne vždy to jde .-)
člověče, kdybch měl hasselblad, mohl doma fotit Sharon Stone, prodávat to do Blesku....:o) O tom to není....ale jak tak koukám na tu fotku...vím o pohledu , kterej bych si našel...a lidi by v záběru být nemuseli...;o)samo, když nejde vyfotit komplet, je dobrý se zaměřit na určitou část z celkou, a s tou pracovat....
martin: já tě chápu chlape ... mám asi 200 fotek, ale na každé jsou lidi :-( nechtěl jsem je tam, ruší to. A nemám rád úpravy v PC ... bohužel se tomu asi nevyhnu, když koukám na některé atelieristy, kteří si uprví vše podle sebe, nasvítí podle sebe, mají na to čas atd. Prostě tady čas nebyl, tak se muselo cvakaj jak to šlo. A šlo to blbě. Vím, o tom focení je ... mám i další, myslím lepší fotky, ale jak říkám, s lidma ... kdyby ti lidi byli v dobovém oblečení, bylo by to o.k., ale když ti okolo běhají lidi v dnešním oblečení a s foťáčkama v ruce, je to na nic. No jak říkám, snad na ni natrefím i jinde. Kdysi jsem ji vyfotil v Jeseníku kinofilmem, třeba ji tam zase někdy zastihnu. Je tam krásná příroda bez těch trolejí, to by bylo asi super .-)
člověče....já se bavím...proti mašince nic...ta je nádherná...právě proto je škoda nepovedené fotky...;o)
....nějak nechápu, jak se tam znovu objevil již postnuty příspěvek...co se týče Jeseníků, držím pěsti...;o)
paráda
vlevo necháš takovýho místa a tendr ufikneš?
no mám dojem žes tý mašině neudělal dobrou službu..
4-
Martin Marx: vlevo musí být místo, ale to bys už mohl vědět ne? :-)
líbí
dobra
...kompozicne dost mimo a o oblohe ani nehovoriac srry...
priemerna fotkam, az cvak
Prozatím čest její památce :-( Snad zas brzy bude pod parou.