Nemůžete komentovat. Nejste přihlášen(a).
Mno, uvidíme, koho zarazí školácká chyba horizontu skoro uprostřed a kdo se pozastaví nad prapodivným umístěním šutrů. Dobrý světlo fotku nezachrání
3-
Paráda!!
J - zkus to přeměřit, myslím, že se spodek blíží spíš třetině než polovině. O tom, že má mít kompozice třetiny jsem už někde slyšela....a nedbám, i když riskuji, že to někoho bude iritovat, případně trestat špatnou známkou. :)
mne len trosku vadi, ze je ta voda fialova.. kompozicia na polovice/tretiny mi prilis neva :o))
pekné
to Janycta: Pokud vím, teorie kompozice říká něco o zlatém řezu 0.618 a jen letmým pohledem na fotografii je horizont přibližně v této pozici. Ať už se Ti fotka líbí či nikoli je dost zvláštní kritizovat jí z pozice teorie kompozice za něco co na ní nenajdeš. Horizont zde není určitě na 0.5 fotky.
Za světlo. Velmi pěkný obrázek.
Umístění kamenů (šutrů) jsem volila vzhledem k umístění a tvaru mraků v protějším rohu, k optickému vyvážení kompozice. Velmi jednoduché by bylo najít jen jeden kámen, dát ho do zlatého řezu, horizont posunout přesně na třetinu.
Jiří, děkuji za komentář, potěšil. :)
Janycta má asi trochu vymalováno...
Zdenko me to prijde taky slabsi,barvy to neutahnou
souhlas s Jirkou Nohejlem
Líbí (I KOMPOZIČNĚ) :-)
Ano, spodek je blíž o okraji, ale na posunutí okraje do třetiny nebo klidně extrémně něhoru nebo dolů )dle charakteru oblohy) zkrátka trvám, toto je cvak. Působí totiž dost nepromyšleně.
Toto není zlatej řez ani náhodou. A já bych šla dokonce i do extrému. netřeba se zaltýho řezu držet jako otrok... Prdnout horizont takhle divně, neurčitě a ještě divákovi připravit prázdnou plochu...
Janycta - n e v a d í
Votýpko, chystám se příští rok, ale nechce se mi, kdybys to vzal za mě, budu ráda:-). Hod' sem něco k fotce, brouku:-). Rejt jak malej školák umí kdejaká pipka:-)
Mě ano, proto jsem dala tu známku, proti tobě nic nemám, jen jsem ji zdůvodnila, snažím se bavit o fotce. Snad mi FC promine..
barvy jsou fajn
Janycto, piš si co chceš........já si to přeberu po svém ;)
O.K., z mé strany všecko.
pěkné
Mne se libi svetlo, nelibi se mne ale padani horizontu. To jsi mohla vychytat. No a nejak zvlastne na me pusobi rozdeleni fotky prave vodou cca v 1/3, spis negativne. V nahledu se mne to hodne libilo.
No a komentovani janycty nema smysl brat vazne. Pokud se pamatuju, tak se sem prihlasila a nic nefotila, pak zacala fotit a tvrdila, ze se uci a fotky porad nestaly za nic. Pak se urazene stahla a ted se vratila a mysli si, ze uz vse umi a ze muze radit. Viz nektere posledni jeji komenty nejen pod touto fotkou, kde presvedcuje autora o tom, ze fotku nemel vystavovat. Porad jsem se tomu smal, ale ted uz se mne ani smat nejde, mlatim sebou totiz smichy o zem. Jo, pokud nekoho kritizuje napriklad clovek treba jako Taffey, tak to ma vahu a i kdyz nesouhlasis, tak se s nim da polemizovat, ale u techto "neomylnych" individui se da jen smichy valet a je jich tady vic. Ono neco jineho je rict nazor a kritiku k veci(fotce) a neco jineho je tvrdit pouze svoji pravdu porad dokola, i kdyz je to do nebe volajici blbost. Podle ni tohle foto je nepromyslene, rekni nam tedy jak je promyslis. Vzpominam na tve portrety- ty byly obzvlast promyslene, nez jsi je smazala:). A na zaver, nejsem FC Zdenky, snad poprve jsem nahodou narazil na jeji fotku.
třetiny nejsou žádné dogma.
Radku, na komentáře s cílem někoho ponížit nereaguju, nevidím na své kritice nic stupidního až do nebe volajícího, však klidně zaargumentuj, hod' sem důvody PROČ jsem podle tebe mimo, vzpomínej nač chceš, ale nazývat mě individueem? Ou bejby, neponižuj se tolik sám před sebou, neřeš Janyctu, řeš fotku;-).
Můžeš se klidně válet smíchy, cheš-li, budu psát co budu chtít já, ne co by ti mohlo vyhovovat, můj komentář je zcela korektní.
Ale proč mám před očima spíš tvoji okousanou klávesnici...
:-)
Co má nebo nemá smysl brát vážně: nejsi tu soudce, abys o tom rozhodoval, s takovým blábolem nelze ve světě fotgrafie obstát.
Chuděrko, proč sem chodíš, nandat nám to ze své povýšenosti? Sama sem raději fotky nedáváš, přitom boduješ, imo vzor nejzbabělejšího, nejnižšího počínání..., že bys odhadla, že jedovatosti nikoho nezajímají? ;o)
ale raději k fotce, Zdenko, nic tu není, pro mne tu netáhne motiv, vypadá to jako tapeta, scéna pro něco, co chybí - tedy podle mého subjektivního názoru
Radíku, doufám, že to ČTEŠ
:-)
Jasně, Cvrku, raději k fotkce, já to říkala hned, ale když vono Ti to nedalo, co?
:-)
Děkuji, Jiří, za věcné hodnocení. Nad tím se dá zamyslet a vzhledem k mému obdivu tvé tvorby si tvé komenty beru opravdu k srdci, vždy na nich něco je.
A o tom to je :)
Janycta 22.3.2008 15:32
Ano, spodek je blíž o okraji, ale na posunutí okraje do třetiny nebo klidně extrémně něhoru nebo dolů )dle charakteru oblohy) zkrátka trvám, toto je cvak. Působí totiž dost nepromyšleně.
Můj PRVNÍ komentář, jen tak pro osvěžení:-)
Jirko klid! Její Veličenstvo vstalo z mrtvých, tak nám to musí z titulu vševědoucnosti vytmavit ;-)
A foka má fajn atmosféru, je laděna pozitivně, což je tak trošku rudej hadr pro skot, a kompozičně je tak, jak autorka chtěla. Není nutné dodržovat dogmata za každou cenu :-)
A já bych šla dokonce i do extrému. netřeba se zaltýho řezu držet jako otrok...
Můj druhý komentář, opět pro osvěžení:-)
Janycta: Běž kam chceš :-) Naštěstí je to fotka Zdenky, tak ta ji vyfotila podle sebe a určitě ne zle.
Co tě sem vůbec táhne, když jsou tady vesměs (dle tvého hodnocení) fotobřídilové :-)
A nezapomeň si zase trošku požalovat ;-)
anycta 22.3.2008 15:32
Ano, spodek je blíž o okraji, ale na posunutí okraje do třetiny nebo klidně extrémně něhoru nebo dolů )dle charakteru oblohy) zkrátka trvám, toto je cvak. Působí totiž dost nepromyšleně.
Milá janycto, nevím kdo tady zakládá svoji existenci na ustavičným rytí, ale já to nejsem...
Janycta 22.3.2008 15:32
Ano, spodek je blíž o okraji, ale na posunutí okraje do třetiny nebo klidně extrémně něhoru nebo dolů )dle charakteru oblohy) zkrátka trvám, toto je cvak. Působí totiž dost nepromyšleně.
Tak či na omak. Fotka sa mi (ne)páči, len tak ako priemerná.
Ahoj Zdeni, maš lepší :-)
Jdu se mrknout dozadu
pekne farby ale to je asi tak vsetko...
inak prazdna nic nehovoriaca,priemerna foto...
6+
nemám co dodat....
krása
hodne zajímavá fotografie, zejména ten "drsny" barevný zlom
líbí...krásné barvy!
a co se týče Janycty, tak vůbec nechápu proč sem takoví lidé chodí, když je jasné, že se jim tu nelíbí...asi se nudí no! :-)
líbí a krásné velikonoce
2+
+
Krásný barvy. Mně se to líbí.
Ahojky kdepak jsi v Au?? teda pokud to není tajnéé
Pěkný pohled,ahoj Zdeni :-)
nice
pěkné! mě se líbí, ke komentářům se nevyjadřuju, taky bych se umlátila smíchy!
ani kompozicne
ani obsahovo
líbí :)
Příjemně působící světlo, kompozice (pro mě) v pořádku, zvolený poměr nebe/vody vyhovující, myslím, že kameny s oblaky svým umístěním korespondují...
Chápu, že kontrastnější rozdělení plochy (obloha/moře) může působit oku opticky "lahodněji", ale autorčin kompoziční záměr měl jistě svůj důvod, a nazvat jej "školáckou chybou" a "cvakem" mi tedy přijde přinejmenším (argumentačně) poněkud nepodložené...
pohodová
Nepodložené?
Tohle je fotka bez jakékoliv invence, klasická západovka, tudíž bych čekala, alespoň dodržení jakés takés kompozice, ale takto působí skutečně jako cvak bez rozmyslu s následně přisaturovanýma barvama, aby bylo dosaženo aslepoň nějakýho efektu pro oko. Čili si myslím, že naopak tvůje námitka pozbývá jakékoliv argumentace. Samotný větlo opravdu fotku neutáhne. Je-li statická, nezachycuje-li akci a byl-li čas na přípravu. Nač se mám soustředit? na nebe? na moře. Fakt těžko říct, šutry v popředí by mi měly pomoct, ale ani ty neleží tak, aby se jich dalo pro vstup do obrazu využít. Ono je snadný napadat něčí názor jen tak... bez argumentace, kterou jsem já svůj názor podložila... takže nechej plavat svoje šroubovaný souvětí bez obsahu a prostě mi sděl, co je ne mým názrou nepodloženýho. Já vidím skutečně začátečnický chyby. A napsala jsem proč.
Máte všeobecnej problém:
Větu: "Toto je cvak"
si automaticky překládáte jako:
"ty jsi kráva" - nebo něco v tom duchu.
Což jsem tím určitě říct nechtěla.
Ale poplácávej po zádíčkách, Mirku, poplácávej a ukazuj, jak jsi "slušnej", shazuj mě a nenápadně jemně rej do mě dál, ono to lidem hrozně pomáhá se posunout:-). Proto tady už nevystavuju, tak zoufale málo lidí je schopno řešit fotky, opravdu fotky a dlabat na osobní stránku.
Chápu, že kontrastnější rozdělení plochy (obloha/moře) může působit oku opticky "lahodněji"
E??
Kontrastní je to myslím dost, vidím, že si pleteš pojmy...
to Janycta:
I. má reakce se týkala pouze a jen výše vloženého snímku, vyslovil jsem svůj názor na jeho kompozici a spolu s tím vyjádřil svůj nesouhlas s označením fota jako "nepromyšlený cvak" a jeho nedostatků jako "školáckých", neboť mi přijdou (ta pojmenování) hrubě přehnaná a mylná, bez ohledu na to, kdo je zde uvedl. A za tím si stojím.
II. Netvrdím, že foto nemá nedostatky nebo že je výjimečné, chápu, že někdo může mít jinou představu o ideální harmonické kompozici, a uznávám, že navrhované alternativy by působily dobře, ale to přece v žádném případě neznamená, že vytv. kompozice je "školácky chybná" a nepromyšlená! Dle mě jsi tohle ve svých komentech nezdůvodnila.
III. Obloha zabírá 58,95% plochy snímku, přijde mi, že onen poměr blížící se polovině vyvolává v divákovi jakýsi neklid/optické napětí, které však (dle mého subjektiv. názoru) není v žádném ohledu chybné nebo esteticky defektní. Naopak bych si dovolil dokonce tvrdit, že toto vybočení z obvyklého může představovat právě plus snímku...
to Janycta 25.3.2008 17:23:
(Ještě ke Tvému dotazu z 17:23)
Opět si nerozumíme :) : "kontrastnější rozdělení plochy (obloha/moře)", výrazem "kontrastnější" jsem měl na mysli poměr plochy v obr., nikoli kontrast jasu nebo barevnosti...
Asi se vyjadřuji kostrbatě a nesrozumitelně, promiň, jinak to neumím... :)
super
RÝC: neuvěřitelně dlouhá slohovka, která opět neobsahuje jedinej argument, jen "mi připadá" - co uznám za vhodný, cvakem nazvu, tady u tohoto trvám na tomhle termínu z výše uvedených důvodů, nevychovávej, nedělej mi fotříka, není proč, nenapsala jsem nic osobního.
Kontrat je kontrast, poměr ploch je poměr ploch.
Podle mě ta fotka obsahuje školáckých začátečnických chyb hned několik, já je tam zkrátka vidím, vyjmenovala jsem je, pokud napíšeš "já ne, protože", nemám problém, ale určovat mi terminologii, to si fakt líbit nenechám, zvlášt', když nejsi schopen argumentovat, oponovat věcně. Za tím co jsem napsala, si stojím. Prostě po zádíčkách nepoplácávám, když chybu vidím, napíšu to, o tom by to tu mělo být. Nemusí se ti to líbit, nemusí se to nikomu líbit, nemusíš souhlasit, ale vyprošuju si, abys mi předváděl, co košér je a co není. Nemám ráda slovíčkaření, nech můj kometář na pokoji, jak leží a běží, slovní zásobu mám, troufám si tvrdit pomněrně slušnou, proto nemám pocit, že by bylo potřeba se snažit hledat za mě jiný výrazivo. Omlouvat a tím shazovat moje názory.
Až budu autorce nadávat do nevím čeho, prosím, klidně se na mě s osobní výtkou obrat', ale ted' bych fakt prosila ten otcovsky vztyčenej prstík oddálit, protože to prostě není na místě. Děkuju.
Copak to NEVIDÍŠ?????
:-)
Mně to přijde do očí bijící, chaos jako hrom, oko chudinka tápe, nemá se čeho chytit... obloha, šutry, fialová voda, co je hlavní, achich ouvej...
A pak se tu dočtu 58.95....
omg, řid' se taky CITEM...:-(
krásné světlo,Zdeni
pěkné
:o)
moc krásné
velmi pěkné..