Stále častěji říká, že stáří je ošklivé ...
Nemůžete komentovat. Nejste přihlášen(a).
Nevím, člověče. Na první pohled je to líbivka, ale současně...
Na pravé mě to nutí pootočit maminku i sebe trochu víc k oknu, na levé si říkám, že jestli to o tom ošklivým stáří řekla nad touhle fotkou, tak ji chápu. Fotit ženskou (byť starou) tak, aby jí nejvíc vyniklo nadměrný břicho... To bych asi nedělala. I když fotograficky to jakože do prostoru vypadá zajímavě. Ale zdůraznit na ženské neforemnost... To bolí.
P.S. Trošku mi též vadí studium míst, kdes použil softvérový rozostřování. :-)
to ze na prvej fotke "vyniklo nadměrný břicho" mi vobec nevadi. skor naopak, robi zaber prirodzenejsi, drsnejsi... ked uz pouzijem tieto slova. skor mi vadi nelogicke blurovanie urcitych casti vo fotkach. v tom sa s Rulisou zhodnem:)
No, ruliso, já Ti nevím, ale víš vůbec, že je to foceno fullframem? Pokud to fotil 40mm, což u FF je mírný širokáč, tak musel Aleš jít k objektu výrazně blíž, než kdyby to bylo APSc čipem a pokud použil plnou díru, tak to takhle výjde? Hodně bych se divil, kdyby byl někdo takový idiot, že by si koupil FF foťák a tak drahý objektiv proto, aby následně prováděl softwérové rozostřování pozadí. Tomu se zdráhám uvěřit. Pokud by to někdo dělal, měl by mé opovržení.
Ještě jsem zapomněl dodoat, že u FF je DOF výrazně kratší, než u APSc. Třeba u té fotky vlevo bych si tipl, že jestli je DOF 8 cm, tak je moc. Osobně tam manipulaci nevidím, protože běžně fotím 50/1,4 na APS a vím, jak DOF probíhá. Možná u té pravé fotky jsem se pozastavil nad pravým ramenem, tedy skutečným pravým ramenem, ale ani tam si nejsem zcela jist.
No, ruliso, já Ti nevím, ale víš vůbec, že je to foceno fullframem? Pokud to fotil 40mm, což u FF je mírný širokáč, tak musel Aleš jít k objektu výrazně blíž, než kdyby to bylo APSc čipem a pokud použil plnou díru, tak to takhle výjde? Hodně bych se divil, kdyby byl někdo takový idiot, že by si koupil FF foťák a tak drahý objektiv proto, aby následně prováděl softwérové rozostřování pozadí. Tomu se zdráhám uvěřit. Pokud by to někdo dělal, měl by mé opovržení.
fotka vlevo skor nie, vpravo paci viac
Taffey, nemusím všecky typy fotoaparátů vlastnit, abych měla trošku přehled co je co, žejo? :-)
Jen se zeptám - jak moc se liší práce s hloubkou ostrosti u FF digi a kinofilmu?
Pokud je v tom rozdíl, tak se omlouvám. :-)
Monkey,
mně nevadí to břicho fotograficky. Mně by vadilo jako ženské, která sedí na tý židli. Nebo jako dceři ženy, která je ze svého stáří smutná (protože pro ženu stáří = ošklivost).
Ale možná to Alešova maminka řekla s úsměvem a jen já z toho dělám záležitost bolavější, než ve skutečnosti pro ni je. I tak může být.
O technice se bavit teď nechci. Ale vidím tam jistou podobu - autora s maminkou. :-) A nic ošklivýho tam nevidím, všechno je jen přirozený vývoj. Jo, a polička na fotce vpravo tomu dodává dost šťávy. ;-)
každopádne ma to na chvílu zaujalo
Jojo, poskládání nábytku do pozadí je supr. :-)
ba
celej maminka bych řekla taky :)
posmutnělá :( ona in ta věta :( asi chci přidat ještě optimističtější portrét s optimističtější větou...
polička :)
Děkuji všem za vaše komentáře a názory. Cením si jich, včetně těch negativních, protože mi pomáhají při mé zálibě. :-)
To matčino dominantní ošklivé břicho byl samozřejmě záměr. Chtěl jsem ukázat syrovost jednoho života, nebo spíše (bohužel) jeho sklonku. Když svou matku vidím, třeba jak nemůže chodit, říkám si, kam se to všichni ženeme!? A to byla myšlenka, kterou jsem při focení měl v hlavě.
Objektiv v popisce jsem uvedl špatně. Byl to Canon 24-70/2,8 a např. ta fotka vlevo byla focena takto: ISO 500, exp. 3,5/50, stativ, ohnisko 24.
A fotka blurovaná je. Takže jsem idiot, kterým třeba taková Taffey opovrhuje - jak píše. Nějak mi to nevadí. Při úpravách ve vrstvách jsem usoudil, že pozadí je rozostřeno příliš málo a ruší. Takže proto. Podruhé bych to udělal zas. A možná je to špatně, ale okraje postavy jsem nechal mírně rozostřené taky záměrně, aby to vypadalo alespoň malinko snově. Říkám, možná je to špatně.
A ještě pro Taffeye. Jsem rád, když se u mých fotek zastavíš, protože nejsi žádný idiot a tvé komentáře mají hlavu a patu. Tvé komentáře čtu nejpozorněji ze všech, protože mi nejvíce dají, ve srovnání s řadou jiných. Takže díky... Jsem rád, pokud má fotka je taková, že ti stojí za to se u ní zastavit. Škoda jen, že znám jen tak málo tvých fotek. Vím, že jsi měl někdy cca před rokem výstavu v Opavě, leč mi tenkrát bohužel unikla. Až bude další, uvítám pozvánku. Ahoj. Aleš.
Heh, vidím, že si budu muset nasypat popel na hlavu. Sám autor přiznává blurování, což je pro mě, u tohoto vercajku, nepochopitelné a kladu si otázku, proč, v tomto případě, si Aleš takový foťák koupil, když to, kvůli čemu vlastně full frame kupujeme, musí dodělat ve fotošopě, ale proti gustu žádný dišputát, že ano. Nicméně zrovna jsem se dodíval na českou dvojku na pořad o Annie Leibovitz: Život objektivem a nestačil jsem se divit, proč je, vlastně, tato známá fotografka pro časopisy Rolling Stone a Vanity Fair tak slavná. Více méně čím novější tvorba, tím větší kýč, rozhodně s nástupem digitálu postprocesing do takové míry, že to až z původního záběru nic nezbude. Proč to píšu? No, páč si sám někdy říkám, zda nejsem vůči používání fotošopy až příliš agresívní, rozhodně tam, kde lze stejného výsledku dosáhnout přímo fotocestou, tedy použitím patřičného ohniska, clony, vzdálenosti zaostření, tedy přípravou před expozicí. Asi jsem. Ale bráním se zuby nehty kupovat si uzeninu a la šunka, pít něco jako a la kafe nebo používat materiály a la dřevo nebo a la mosaz. Například. Stejně tak je to s něčím jako je a la Depth of Field. Mám ale pocit, že zůstávám osamocen, alespoň ve svém okolí. Neberu v potaz ještě větší zarputilce, jakými jsou třeba uživatelé camery obscury, kteří na FA též působí. Viď? Klémo. Musím ale uznat, že tito jsou mi výrazně bližší, než fotošopisté. Přičemž fotošopu ovládám, jako když bičem mrská. To ale nic němění na tom, že se mi obě fotky líbí, především ta pravá o Alešově mamince vypovídá hodně.
Díky, Taffey. Nezklamal jsi.
velice přirozené, jo,hoj
Ta napravo...sdělná...ve tváři je to cítit...povedená...a sošky na poličce...dobře trefeno...rozumím...slyším...
Rozostření na pozadí nevadí, na ruce je příšerné. Rukáv ostrý, ruka rozostřená, toho si snad musí všimnout každý, kdo trochu vidí, Taffey? :-(
Mohla to být dobrá fotka, kdyby to někdo nechtěl "vylepšit".
LÍBÍ SE MÍ OBĚ.
Maminku jsi zachytil dobře. hoj-!
Stále častěji říká, že stáří je ošklivé ...Má asi pravdu.
fajn, ale ty úpravy jsou na mě vidět trochu moc, u čb fotky
Dobrý den všem
Sice trochu s křížkem po funuse, ale připojím se k diskuzi nad Alešovou fotkou.
rulisa : podle mě máš prostě pravdu, cítím to obdobně. Jak nelichotivý úhel záběru, tak kompozici s "břichem". SW úpravy je u "černobílé fotky" nutno provádět citlivě a to pokud možno tak, aby nebyly zřetelné na první pohled.
Taffey : osobně tě neznám a jsem zde poprvé, ale být tebou tak trochu uberu "chytráckého poučování"(navíc jsi neměl pravdu) a přidám trochu na lidské slušnosti a pokory.
Aleš : Semtam sleduji tvoji tvorbu a vím, že do fotek přidáváš "něco navíc" a že se snažíš nad fotkama přemýšlet. Zároveň se ale nemůžu zbavit pocitu, že ti fotšrot přirostl až moc k ruce a že bez něho nedáš ani ránu - což je docela škoda. Měl jsem podobný období, kdy sem u fotky trávil víc času úpravou v PC, než samotným focením. Nakonec sem zkončil u kinofilmu a poslední dobou trápím i střední formát. Úpravama v PC trávím minimum času a fotky konečně vypadají tak, jak sem původně chtěl ... Co takhle zkusit fotit na film?