-
Diskuse ke galeriím |
21
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Fotoaparáty a fototechnika |
7
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke článkům |
6
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke článkům |
4
příspěvky za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke článkům |
2
příspěvky za
posledních
30
dnů
Celkem zajímavý náhled od zkušeného uživatele. Sám bych třeba u Fujifilmu hodnotil fakt, že prakticky jeho zásluhou zůstal APS-C životaschopný, u MFT formátu zase tu skladnost, které dali (alespoň svého času) přednost před absolutní obrazovou kvalitu i mnozí profesionální fotografové - zejména fotografové wildlife.
Bohužel, dedikované fotopřístroje jsou pod neúprosnou palbou sektoru mobilní fotografie. To, co nám v oblasti snímačů, dalšího hardwaru a ostatně i softwaru nabízejí v dnešních bezzrcadlovkách (no dobře, okrajově ještě i zrcadlovkách) prostě není state of the art, jsou to velmi pomalu vylepšované recykláty vývoje, který se prakticky zastavil před deseti lety, peníze se pumpují do vývoje mobilních snímačů - a je to znát. Vývoj jde bohužel tím směrem, že amatérská bezzrcadlovka bude za pár let přístroj buď zoufale zastaralý, nebo tak drahý, že odradí spoustu lidí. A mobilem se člověk fotit prostě naučí těžko, nehledě na to, že vzhledem k tvaru těla mobilů se z hlediska fotografie a fotografa jedná o ergonomickou katastrofu.
K Fuji třeba...
- horší mobilní appka (nová i stará)
- nekonzistentní FW aktualizace; např. oprava bugu vytvoří bug jiný
- oblíbený Kaizen upgrade pro starší Fuji modely šel zcela do pozadí, nebo už zanikl definitivně
- slabší roadmapa pro objektivy X i GFX
- chybí X skla např. ff ekv. 400, 600 či 800mm...
- má smysl X-Trans maska pro 40mpix APS-C snímač? (Např. pro snímače 16 i 24 mpix určitě ano.)
- problematické rawy (X-Trans) v raw develeloperech, ale zlepšuje se to (DXO, Capture One, poslední ver. Lightroom)
- nové objektivy jsou drahé, jak v X, tak i v GFX systému
- nové XF objektivy F1.4 18/23/33mm (s LM WR) jsou výborné, ale už docela velké
- AF algoritmy v X systému; stále pozadu za zn. Sony, Canon i Nikon
- je otázkou, zda lpění na "retro" za každou cenu má smysl (retro obecně netáhne jako dřív atp.)
- pro GFX bych uvítal víc světelných 1.4 a 1.7 skel
- podobně tak i delší GF skla než GF 250/4 atp.
- chtělo by to už konečně(!) X-Pro mutaci v GFX systému (cosi jako 50R s hybridním OVF jako u X100 nebo X-Pro) :-)
- ne zcela ideální dostupnost servisu - delší lhůty
Menu ve Fuji obecně jako problém nevnímám, můžu si vytvořit vlastní (přístup k MyMenu). Uvítal bych však modernizaci (lepší grafika, vhodnější užší font, nebo vlastní customizaci layoutu).
Filmové JPG simulace jsou sice fajn (stále baví), ale jejich význam z mého pohledu je přeceňovaný - obvykle v raw developeru (Capture One Pro) k Fuji simulacím nešáhnu.
Díky za zamyšlení.
Myslím, že v rámci současné nabídky trhu, si každý z nás, není - li nějak dramaticky limitován financemi, může pořídit přístroj, který mu co nejvíce vyhovuje.
Já byl dlouhou dobu fanouškem Pentaxu, fotil jsem na jejich analogy, měl K5, doteď mám K70 a měl jsem i vysněnou K1. U ní mě štvalo ostření. Prostě jsem se s tím pořádně nenaučil a poté, co jsem pokazil pár zásadních produktových fotek z outdooru, tak jsem ji prostě prodal. Potřeboval jsem ostření, které si najde samo člověka, popřípadě oko a já můžu jenom v klidu řešit kompozici a cvakat. To že jsem musel u K1 zaostřit přes středový bod a poté překomponovat, bylo nad mé síly. Mohl jsem fotit přes LVF, ale to jsem si říkal, že si můžu pořídit rovnou bez zrcadlovku, což jsem tak učinil a koupil Lumix S5, který ač kritizovaný za ne až tak dokonalé ostření, přesto splňuje mé požadavky a jsem spokojený. To je foťák, kterému bych asi vyčetl nejméně věcí. S Canon nemám zkušenosti a Nikonem také ne. Měl Jsem Fujifilm XT30 a tam mi vadila malá výdrž baterie a titěrné tělo, pořád jsem si omylem mačkal nějaká tlačítka. To už byla lepší XE1, kterou jsem před tím vlastnil.
To: wikxzen Fuji znám méně než jiné značky. Hodně učím kurzy základů ovládání, takýe mi projde rukou hodně techniky. Z tohoto pohledu Canon a Nikon jsou podobné svou logikou a také pořád nejběžnější- Bezzrcadlovek je nejvíce od Sony, které je specifické obrovským množstvím nastavení přes menu. Protože mám A7mark3, nemám problém. Fuji má retro ovládání na těle, kde si člověk většinou vystačí. Menu je hodně odlišně a k uživatelskému nastavení jsem se nikdy nedostal. Jisté je, že když foťák vlastním, vždy se to naučím a pak problém s menu není. Jen jsem slyšel, že Fuji mívá problémy s kompatibilitou některých paměťových karet. Vlastní zkušenost však nemám.
To Lukáš Burget Problémem je, že všechny firmy o kterých se tady bavíme jsou výrobní firmy soustředěné na hardware. Myslím, že budou potřebovat mnohem více vývoj softwaru nebo jednorázových chipů, pokud je kritická rychlost výpočtů. Tohle dělají výrobci mobilů už dlouho.
"To: wikxzen Fuji znám méně než jiné značky. Hodně učím kurzy základů..." - zobrazit celý komentář
Nekompatibilita paměťových karet ve Fuji bývala častější než u jiných výrobců fotoaparátů. Postupně se to např. dodatečnou opravnou aktualizací FW vyřešilo pro danou modelovou řadu. Mezitím, bohužel, bylo nutné si pořídit třeba dražší variantu pam. karty, aby byla kompatibilní.
Nicméně, člověk se s tím může potkat u starších Fuji "ze šuplíku" i nadále - někdy pomůže dodatečně aktualizovat FW daného modelu ze stránek Fuji, jindy jen přeformátovat přímo ve fotoaparátu.
Prošly mi rukama Lexar, SanDisk i Sony, zpravidla však jen varianty UHS-II V60 a V90 s průchodností nad 95MB/s, aktuálně preferuju varianty s datovým tokem 200~300MB/s.
Např. X-Pro2 má jednu zvláštnost, že pouze jeden, resp. první slot je i pro UHS-II typ, druhý slot načte správně pouze typ UHS-I. GFX 50R už oba pro UHS-II.
Obecně mám vyzkoušené, že čím lepší datový průtok (v obou směrech) paměťové karty, tím méně náročnější je to na provoz foťáku (doba nahrání na kartu po expozici, rychlost a plynulost [resp. bez cukání] prohlížení foto/video náhledů, zpracování rawu do jpg přímo ve fotoaparátu a všelijaký export do počítače, mobilu atp.), a i to má částečně pozitivní vliv na stav baterie na jedno nabití ve fotoaparátu.
Mne ta rychlost autofokusu prijde stejne jako honba za MPX, coz bylo x krat vyvracene, ze cim vic MPX, tim lepe. Jestli zaostrim za 0,02 a nebo 0,016s, to uz opravdu takovy rozdil neni. U Fuji mi opravdu pomaly autofotkus neprijde. Zacal jsem pred 3blety xt30 a ted xt5. A ani s xt30 jsem nemel nejak velky odpad pri foceni napr am. fotbalu.
A chce to ale urcite hlidat nove fw. Xt5 mela az do kvetna af k placi. Po fw 2.0 se stroj ale najednou prenesl do jine dimenze.
To: Frantiszek U autofokusu bych se koukal na citlivost sensorů (udává se v EV, -5EV je špička). Tam, kde je málo světla, jsou jednoduše problémy. Zároveň i práce s míň světelnými skly, U rychlosti autofokusu je to pak kombinace množství a citlivosti sensorů s výkonem procesoru a algoritmy, které firma využívá. Tohle dělá také přesnost, kterou chceme všichni. Souhlasím, že pro běžné fotografy setinka vteřiny asi nerozhoduje.
Otázka pro mne je spíše fps. Pro mne nemá cenu rychlost sekvence vyšší, než 20 sn./s. Možná nějaký sportovní či trikový fotograf...
"To: Frantiszek U autofokusu bych se koukal na citlivost sensorů (udává se v..." - zobrazit celý komentář
Pane Andreji,
myslím si, že by bylo vhodnější reagovat na komentář, přes ty tři tečky.
Autor komentáře se nemusí do diskuze vrátit a bylo by škoda o Váš komentář přijít.
S pozdravem Václav
p.s. Nechci ale učit psa novým kouskům. :-))
V
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen(a).