-
Diskuse ke galeriím |
21
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke článkům |
6
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Fotoaparáty a fototechnika |
5
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke článkům |
4
příspěvky za
posledních
30
dnů
-
Fotogalerie |
2
příspěvky za
posledních
30
dnů
OpenAI (autorská organizace ChatGPT) přerušila vývoj AI, která by poznala umělý "foto" výtvor. Nedokázala získat lepší účinnost, než 40%. Naděje, že budou existovat prostředky na ověření pravosti fotografie, se tím hodně vzdálila.
To: Karel Endler Zajímavá informace. Vím, jak zkoumají digitální data na různých soutěžích a jak velký je to pro ně problém. Např. wildlife. Klasický černobílý negativ nebo pozitiv se zfalšovat nedal. Je fascinující jak se obor fotografie proměnil během krátké doby a co se bude dít dál.
CtrlC- CtrlV.
Sám dělám takové fotky. A baví mě to.
Zdroj těchto fotek je ale z mého fotoaparátu.
Většinou to přiznám, protože bych se cítil špatně a netěšilo by mě hodnocení.
Není to určitě výsada digi foto. Šlo to určitě dělat i dříve.
Stejné, jako vložit jinou část fotky je i retušování.
Prostě se pravdivý pohled změní na takový, aby se líbil a nebo přešel do jiné dimenze. :-)
Vašek
To: Festa Dobrý pohled. Mě osobně zajímá okamžik, který chci zachytit. Tohle mne fascinuje na fotografii. Je to jediné médium, které umí zastavit čas. Mám proto problém s fotografy, kteří předstírají "okamžik" a do fotky montují cizí prvky. Nemám problém s technikou snímání - dlouhé časy, filtry, vícenásobné expozice, focus stacking. Souhlas, že důležitý je výsledek. "Montování" se musí umět. Možná tady někde je to, o čem diskutujeme.
Sledoval jsem možnosti těchto technik na Youtube kanálu FotoŠkoda (Škoda to nechytit 33-2023) a dost mě to vyděsilo. Zůstává ještě fotografie fotografií, nebo se stávají tyto techniky novým mediem (ať již výtvarným nebo jakýmkoliv jiným)? Bude možné za pár let věřit například zpravodajství a reportáži? Jak je možné odlišit "poctivou" fotografii od vytvořené AI? Nejde lidstvo špatným směrem a nenaviguje se samo do jakési všeobecné virtuální reality? Vidím v tomto problému otázky filozofické, psychologické a z mého pohledu zejména etické.
"Sledoval jsem možnosti těchto technik na Youtube kanálu FotoŠkoda (Škoda to..." - zobrazit celý komentář
Ze lidstvo jde spatnym smerem je jasne vsem realistum. Vernes a Orwell by cumeli.
Země jako planeta si poradí. My jsme tu jen na chvíli. Hračky máme pořád dokonalejší. Fakes se také provalí.
To Festa: Naprostý souhlas. Míru úprav v editoru, který je dnes samozřejmou součástí většiny fotografů, má každý nastavenou podle sebe a těžko to kritizovat. Za sebe musím říct, že taky retušuju dráty el. vedení v krajině nebo auto, jedoucí po silnici v průsmyku, ale oblohu bych v Photoshopu u krajiny nikdy nevyměnil, to by mě fotografování nebavilo...a přitom na jiném fotowebu lidi v pohodě bez ostychu vystavují fotky Dolomitů s vyměněnou oblohou (navíc použijí tu, kterou nabízí PS a ani se nesnaží vyfotit si svou vlastní) nebo s pozadím padajících sněhových vloček na efekt a šéfeditor jim to žere i s navijákem a tyto fotky doporučuje. Je to stejné, jako by mě šerpové vynesli na Everest i s kyslíkem, já se pak vyfotil bokem sám a vydával to jako sólovýstup.
Pár příkladů - vyměněné pozadí:
https://www.megapixel.cz/foto/636997
https://www.megapixel.cz/foto/635636
Vyměněná obloha:
https://www.megapixel.cz/foto/630250
https://www.megapixel.cz/foto/634557
"Umělci" co mění oblohu to budou mít s novým Photoshopem jednodušší. Problém už mají nyní. Krajina je řehole a oni to vzdali hned na začátku. Bez drsných ranních pochodů to nejde... Zákeřnější je co ukázal na vítězné fotce Boris. Tady se přetváří reality pomocí obrovské výpočetní síly na jakoby novou realitu. Vznikají tváře lidí, které neexistovaly. Nemusíte při tom vůbec fotografovat. To je pro ty, co si stáhnou fotky z databáze třeba legálně, ale i pro ty, co si vyfotí vlastní "základy". Vzniknou nové tváře, zvířata, předměty atd... Nová hračka. Know how bude v zadávání slov a tzv. trénování neuronových sítí.
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen(a).