Rozhovor s vítězi soutěže "Odlesky a odrazy"

Soutěž "Odlesky a odrazy" probíhala na naší Galerii do dubna 2016. V článku najdete přehled nejlepších fotografií a také povídání od jejich autorů. První tři místa získávají tisk fotografií od Foto Riegl www.fotoriegl.cz.

Děkujeme všem, kteří jste nám poslali své krásné fotografie do soutěže téma „Odlesky a odrazy“. Sešlo se jich více než 150. Deset nejlepších fotografií, které jste vy, uživatelé naší Galerie vybrali svým hodnocením, si ukážeme v dnešním článku.

První tři vítězné fotografie obdrží i věcnou cenu – generální partner Foto Riegl (www.fotoriegl.cz) pro 3 vítězné finalisty zpracuje fotografie ve formátu 60×40 cm na metalický fotopapír Fuji PEARL a lesklý Kodak Premier.

Vítězů jsme se tradičně zeptali, zda nám chtějí říci pár slov o okolnostech vzniku fotografie, použité technice či o jejich oblíbených žánrech fotografie.

Pokud ano, najdete povídání vždy pod fotografií.

1. místo – LUMÍR K.: Orel mořský

O fotografii: Fo­tografie orla mořského vznikla při jednom ze setkání fotografů, kterých jsem se několikrát v historii zúčastnil. Orel byl v lidské péči a měl za úkol přelétávat nad hladinou menší vodní plochu obklopenou z větší části lesem. Lesní clona a téměř bezvětří dokonale bránili zčeření hladiny, která vypadala v ten den opravdu jako zrcadlo. Samotný orel jen velmi těžko poznával skutečnou hladinu, občas neodhadl správnou výšku a snadno se tak dostal s vodou do kolize. To byl ten správný čas k zachycení vzácných okamžiků. 

Technika: Fotku jsem zaznamenal pomocí dlouhého 400mm F2.8 objektivu a fotoaparátu Ca­non EOS 50D.

Fotografování opeřenců je moje srdeční záležitost a tak se věnuji téměř výhradně právě této disciplíně. Bohužel mám v poslední době málo volného času, ale věřím, že se to zlepší a budou zase vznikat fotografie, které třeba nějakého toho diváka potěší :-)

2. místo – Alaya: Dotek v červeném

3. místo – Marika Kostovčíková: len tak

O fotografii: Tá­to moja fotografia vznikla pri náhodnom stretnutí prvých jarných kvietkov. Aj keď nie som prívržencom záberov kvetov, môj kamarát Helios neodolal. Potrápili sme sa trošku so svetlom, boke­hom, ostrením, od­niesli si to špinavé topánky, ale výsledok asi stál za to. Doma trošku minimálnych úprav v Zoneri, a bolo to. Inak mojím hlavným cieľom fotenia sú veci obyčajné, možno i škaredé. Pre niekoho môžu moje fotky vyznievať netradične, pretože sa nesnažím zachytiť reálny svet okolo nás v mojej fotografii, ale odraz reálneho sveta do našej duše, a naopak, kúsok svojho ja vniesť do mojich fotografií. Riadim sa heslom,nefotiť to, čo sa páči všetkým, ale fotiť podľa svojho myslenia, cíte­nia, nálady, fo­tografia by mala odrážať moje ja, moje videnie.

Technika: Olympus E PL5 + objektív Helios 44–2 58mm F2

4. místo – mobidick: konec dne

O fotografii: Fo­tografii jsem vyfotil zcela neplánovaně. Jezdím s kamionem a při jedné z cest jsem dělal přestávku v Německu u obce Dingolfing, kde je nedaleko jaderná elektrárna. Schylovalo se k západu slunce a obzor se krásně barvil tak jsem se šel projít kolem rybníku a nafotil zajímavé snímky.

Technika: Canon 60D objektivem sigma DC 17–70 mm 1:2,8–4 MACRO HSM. Foceno z ruky.

Rád fotím krajinu, zvířata, makro. Focení pro mne není už jen koníček ale pořádný kůň, ale bohužel mi na něj nezbývá moc času.

5. místo – kom72: Tichá soutěska

O fotografii: Fot­ka vznikla v Edmundově soutěsce na řece Kamenici. Ač to není z fotografie patrné, na místě je neskutečný průchoďák a celkem dlouho trvalo, než se jakž takž vylidnilo a já mohl cvaknout jedinou fotku z tohohle místa. Jak jsem byl ale nucen pospíchat, úplně jsem se nesoustředil jen na focení a fotka je špatně zaostřená. Alespoň, se na místo budu muset zase na podzim vrátit.

6. místo – jirfren: letní ráno

O fotografii: Při focení bahňáků na Choryńských rybnících mě po ránu překvapil vodouš tmavý (viděl jsem ho poprvé).

Technika: Nikon D7200 + Tamron 150–600

7. místo – Tomáš Holub: Matterhornské odrazy

O fotografii: Fo­tografie vznikla při tří-denním treku po Walliských alpách, na konci podzimu. Matterhorn se svými 4.478m nás celou dobu provázel.

Technika: Nikon D600 + Nikon 17–35 F2.8

8. místo – KIV: Kapky deště

O fotografii: Fo­tím ráda, fotím odmala, a fotím všechno. Nejraději fotím akce, momentky, lidi, streetovky, zvířata. Ráda fotím i přírodu, častěji detaily než krajinu. Proto jsem si ke svému fotoaparátu Canon EOS 5D Mark II pořídila objektiv Canon EF 100mm f2.8L Macro IS USM. Když zapršelo a ustalo, znamenalo to jediné – jít ho ven okamžitě vyzkoušet. A tak vznikla tato má fotografie.

Technika: Canon EOS 5D Mark II,Canon EF 100mm f2.8L Macro, 1/100s, clona 10, iso 400.

9. místo – jirfren: Zrcadlo 

O fotografii: jed­na z mých prvních fotek wild z dob, kdy jsem teprve zjišťoval nejen co obnáší vlastně wildfocení, ale co to je vlastně to ISO, clona… a že u zrcadlovek se neudává hodnota zoomu :-)))

Technika: Nikon D7100 + vypůjčená Sigmoa 150–500.

10. místo – kajka: impre­sionizmus na plytčine

_____________­________________________­_______________________

Všem ještě jednou gratulujeme, ostatním děkujeme za účast!

_____________­________________________­_______________________

Generálním partnerem soutěže byl:

Foto Riegl

www.fotoriegl.cz

specialista na velkoformátový osvit zpracovaný tradičním procesem RA 4

Pro vítěze si připravil tisk fotografií ve formátu 70×50 a 60×40 cm na metalický fotopapír Fuji PEARL a lesklý Kodak Premier

_____________­________________________­_______________________

   

Právě probíhá soutěž: „Pohoda“ (12.6. – 12.8. 2016)

     

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL
ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL

Sedmý díl no­vého se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván 1. části té­matu „Barva jako sym­bo­lický i lé­čivý ja­zyk“. Cvi­čení: Vy­tvořte kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kde klí­čo­vou roli bude hrát šedá (již jako hlavní ná­mět nebo po­zadí), pří­padně v kom­bi­naci s další bar­vou (barvami). Snažte se po­cho­pit, jak dů­le­žitá je právě kom­bi­nace ne­ut­rální barvy a jiné vý­razné barvy, která může být vůči šedé na­prosto mar­gi­nální a přes to jí ne­pře­hléd­neme (prin­cip ba­revné do­mi­nanty).

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram