Panasonic se snaží k běžnému uživateli fotoaparátu dostat to, co žádá. V modelu FZ18 najdete opravdu všechno - vysoké rozlišení, vysokou citlivost, 18x optický zoom, 28mm nejkratší ohnisko, nejdelší přes 500mm, detekci tváře.... a ještě jednu velmi zajímavou funkci - režim Inteligentní Automatiky. Více v následujícím uživatelském testu.

Stručná charakteristika

Panasonic DMC-FZ18 je nástupcem modelu FZ8. Rozdíly jsou i zásadní, nejenkosmetické.

Rozdíly mezi FZ8 a FZ18

Zdůrazním pouze základní a podstatné rozdíly vzhledem k modelu FZ8.

  • Rozsah zoomu 28 – 504mm
  • Režim Inteligentní Auto (nahradil „Srdíčko“)
  • Režim detekce tváře
  • Nejdelší čas v manuálním režimu je 60s
  • Makrorežim od 1cm při nejkratším ohnisku a od cca 1m při 12×-18× zoom
  • Rozlišení 8,1Mpx efektivně
  • ISO až 3200 v režimu Vysoká citlivost

Stejně jako FZ8 i model FZ18 má interní paměť o velikosti 27 MB, ukládá i do formátu RAW, natáčí širokoúhlé video a neumí při něm zoomovat.

Tělo a ovládání fotoaparátu

Detailní technický popis najdete na stránkách firmy Panasonic.

Panasonic FZ18 Panasonic FZ18

Aparát s rozměry cca 118×75×88 mm a hmotností cca 440 gramů (včetně baterie a popruhu) je jednoznačně nástupcem modelu FZ8. Co se ovládacích prvků týče, jsou prakticky shodné s předchozím modelem, což je velmi dobře. Jen na nich přibylo několik voleb – na hlavním voliči režim Inteligentní Auto (IA). A také se některé funkce přestěhovaly – např. režim stabilizace se z tlačítka na horní straně dostal do menu pod joystickem. Vše vidíte na přiložených snímcích.

440g

Popisovat jednotlivé, z minulosti známé funkce, nemá smysl, najdete je v předchozích testech.

Ovládací prvky

LCD, hledáček a CCD

Zadní strana

2,5" LCD má rozlišení 207 tisíc bodů, hledáček má rozlišení 188 tisíc bodů a jeho zdánlivá velikost je 0,44". Samozřejmostí je dioptrická korekce, zde v rozsahu – 4D až + 4D. Parametry jsou tedy zcela shodné s modelem FZ8. Subjektivně je obraz vysoce kontrastní, ostrý a celkově velmi dobře čitelný.
CCD je 8,1Mpx čip (8,32 Mpx celkem) velikosti 1/2,5" s poměrem stran 4:3. K dispozici je i ukládání snímků v poměru stran 3:2 a 16:9.

Objektiv a ostření

Parametry objektivu

Aparát disponuje objektivem Leica. Se svou světelností 2,8 – 4,2 patří mezi špičku v oblasti kompaktních elektronických zrcadlovek. Jeho rozsah v přepočtu ke kinofilmu je 28 mm – 504 mm (18×). Rychlost a kvalita ostření je výborná, stačí i nízká intenzita osvětlení. V absolutní tmě pomůže přisvícení diodou, která má nyní lépe soustředěný světelný kužel.. Součástí fotoaparátu je i adaptér clony se závitem 52 mm a přes konverzní adaptér (nutno dokoupit) můžete použít předsádky určené pro model FZ30/50. Reálné využití širokoúhlé předsádky jsem neměl možnost vyzkoušet a dá se předpokládat, že předsádka by při nejkratším ohnisku vinětovala. Při manuálním ostření se graficky ukazuje hloubka ostrosti.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • VOJTa Herout
    VOJTa Herout
    12.09.2007 09:41

    Ahoj Petře,
    s potěšením konstatuji, že recenze na foťáky jsou na FA lepší a lepší :)
    V.

  • Petr Luňák
    Petr Luňák
    12.09.2007 13:33

    U tohodle fotacku bude nejspis nejzajimavejsi, jak kresli na nejdelsi ohnisko.Proto se tazi, proc zde neni takova ani jedna fotka v plnem rozliseni?

  • Dušan Šmíd
    Dušan Šmíd
    12.09.2007 14:35

    Zdar, tak se mně zdá, že ty fotky jsou značně neostré. Prostě to nemá žádnou šťávu. Osobně si myslím, že je to vina právě složité optické soustavy objektivu. Ten zoom se musí někde projevit. A pokud bych srovnal fotku z Fujifilmu F41fd při 100ISO, který je taky 8M ale má jednodušší objektiv, tak určitě vede ten fujifilm. Recenze je ale opravdu dobrá.

  • Tomogo
    Tomogo
    13.09.2007 10:39

    Docela by mne zajímalo, jak se dlouho nabíjí blesk?

    A zdá se mi, že má velký šum, jinak bych objektiv zas tak špatně nehodnotil, ale chtělo by to opravdu fotky v plném rozlišení.

  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    13.09.2007 13:50

    V plném rozlišení jsou zde čtyři kompletní snímky a spousta výřezů.

    Blesk: nevšiml jsme si, že bych někdy čekal na nabití déle, než je obvyklé.

  • Petr Luňák
    Petr Luňák
    13.09.2007 15:40

    A muzu poprosit o odkaz na ty ctyri snimky v plnem rozliseni?At hledam jak hledam, nevidim ani jeden na 504mm ohnisko:(

  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    13.09.2007 18:44

    Tomogo chtěl plné rozlišení bez uvedení ohniska, na to jsem reagoval. S nejdelším není, pokusím se to napravit.

  • Petr Luňák
    Petr Luňák
    13.09.2007 22:05

    Dobre, predem dekuju.

  • A 7
    A 7
    14.09.2007 10:53

    hmmm nechápu proč těch 28mm na nejkratší ohnicko nemohli dát už do mojí FZ8čky :-/

  • ketip 01
    ketip 01
    14.09.2007 21:53

    co by ste si vybrali: Sony H 9 Panasonic FZ 18 alebo canon S5. toto su tri konecne fotaky medzi ktorymi sa rozhodujem uz od jula.dik za reakcie

  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    14.09.2007 23:09

    Já bych řekl, že výběr je na Vás.

  • jariel
    jariel
    19.09.2007 18:34

    Tiež sa rozhodujem medzi týmito tromi foťákmi (Panasonic FZ18, Sony H9, Canon S5). Skús www.focus-numerique.com , kde nájdeš test Panasonicu FZ 18 aj s testovacími fotkami všetkých troch aparátov na porovnanie. Pri najnižšej citlivosti 100ISO asi vedie Panasonic, ale je to len môj subjektívny dojem.

  • ketip 01
    ketip 01
    20.09.2007 18:56

    diki jariel

  • Nadlajbi Pekelný
    Nadlajbi Pekelný
    22.09.2007 14:41

    To Petr Lunak: Myslím, že proto tam jsou ty výřezy ze snímku 1:1 :)

  • Petr Luňák
    Petr Luňák
    28.09.2007 00:28

    Ja si ale dokazu ten vyrez z obrazku v plnem rozliseni udelat sam, fakt to svedu, dokonce si pak budu moci vybrat z jake casti snimku ten vyrez udelam.

  • Jiří Kubošek
    Jiří Kubošek
    03.10.2007 13:22

    Dobrý den mám dilema koupit Panasonic Lumix DMC-FZ50 nebo DMC-FZ18. Láka mne těch 28mm a makro od 1cm u fz18. Předem dík za rady. Jiří

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (21)

Tisknout článek

Tip na článek

ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL
ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL

Sedmý díl no­vého se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván 1. části té­matu „Barva jako sym­bo­lický i lé­čivý ja­zyk“. Cvi­čení: Vy­tvořte kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kde klí­čo­vou roli bude hrát šedá (již jako hlavní ná­mět nebo po­zadí), pří­padně v kom­bi­naci s další bar­vou (barvami). Snažte se po­cho­pit, jak dů­le­žitá je právě kom­bi­nace ne­ut­rální barvy a jiné vý­razné barvy, která může být vůči šedé na­prosto mar­gi­nální a přes to jí ne­pře­hléd­neme (prin­cip ba­revné do­mi­nanty).

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram