• Vilém Figalla _ Figi _
    Vilém Figalla _ Figi _
    06.09.2010 09:44

    Musím říct, že kvalita a šum jsou skvělé!!!

  • Marek Velechovský
    Marek Velechovský
    06.09.2010 10:04

    fotky super a mala veikost asi pro nekoho vyhoda, ale me to prijde ohavny, ten velkej obektiv na tom telicku.
    :-(

  • Zbyněk  Klein
    Zbyněk Klein
    06.09.2010 10:14

    Mam jeho kolegu, NEXe-3 s objektivem 16/2.8 , tak tam je pomer velikost tela/objektivu akorat. Je to vynikajici kompakt s pevnym ohniskem do kapsy. Ale 18-200 bych na to asi nedaval.

  • Taffey
    Taffey
    06.09.2010 18:59

    Líbí se mi to jen s tou 16/2,8. Jinak, jak tak na to koukám, musí se to extrémně blbě držet s tím velkým hovadem. Asi bych si to, v rukách, přehazoval jako horký brambor. V podstatě si kladu otázku, jakou výhodu mi to přinese oproti té nejmenší sony zrcadlovce, pominu-li video. Navíc full HD video. Už vidím, jak to, v AVCHD, někdo doma upravuje. To aby měl člověk počítadlo jako má sí áj éj. Ale jde, to, ale určitě to trvá. Největší problém vidím jednak v ceně a druhák, nebo vlastně prvňák, v tom, že to ostří automaticky jen s novými onjektivy. Ten, kdo přišel s tím, že minoltí a sony skla nebudou ostřit automaticky, i když přes přechodku, by měl příjít ubít kovovou tyčí. K čemu pak mám sedm minoltích skel? Byl by tak velký problém tam hvízdnout klasický bajonet Minolta? Nebo tedy dnes Sony? Taková malá prdítka, jako 20/2,8, 28/2,8, 50/1,4 a podobné, by na Nexe byly vynikající.

  • Tomáš Hrubý
    Tomáš Hrubý
    06.09.2010 19:32

    Taffey - přímo bajonet Minolta tam být nemůže, protože je úplně jiná vzdálenost k rovině filmu... Jiná věc je, že by asi mohl být chytřejší ten konvertor na stará skla, ale těžko posuzovat, jestli to má nějaký závažný důvod nebo je to jen marketingové rozhodnutí... Olympus to sice umí, ale systém 4/3 je od začátku s plně elektronickým přenosem, tak to udržení chodu s redukcí na micro 4/3 bylo asi dost snadné.
    Jinak ale zkušenost s Olympusem Pen je taková, že ten extender je dost velký a ta napohled malá stará skla najednou trčí hodně dopředu, ten rozdíl vzdálenosti k rovině filmu proti klasické SLR je opravdu velký - bohužel je důsledkem to, že opravdu hezky sedí jen skla dělané přímo pro tohle...

  • Tomáš Hrubý
    Tomáš Hrubý
    06.09.2010 19:38

    Jinak obecně k té recenzi - o tento přístroj jsem se zajímal dost do hloubky, mohl jsem si to zkusit sám i jsem zkoumal recenze. No a jasně největší průser vidím v tom, že ovládání v náročnějším stylu je tristní, v tomhle mi tato recenze přijde až jako trochu zamlžující a zlehčující, skutečnost je ještě horší. Tohle odrazuje hodně lidí, kteří by to jinak klidně koupili jako podpůrný přístroj k normální DSLR (třeba i jiné značky).
    Druhá nedomyšlenost je to pevné sklo 16mm - 35EQ jen 24 je prostě na univerzální pevné sklo mílo, v tomto jsou určitě zajímavější skla Oly a Panasonicu odpovídající 35-40mm.
    Docela hezký je ale zoom 18-55, já bych asi volil právě ten, ten dnes recenzovaný 18-200 už je na takto řešeném těle dost úchylnost.

  • Zbyněk  Klein
    Zbyněk Klein
    06.09.2010 20:51

    Já si to kupoval jako doplněk k zrcadlu a to s tím, že kdybych koupil širokáč, tak mě to vyjde dráž než NEX (3) s šestnáctkou. A navíc je to menší celý než ten širokáč a navíc mám náhradní foťák kdyby něco. To ovládání je blbý, ale když se tam nastaví A a ISO auto a WB sluníčko a velikost RAW + JPG, tak v 90% případů se do menu vůbec nemusí. Kompenzace je přístupná přímo, takže to jde. Kdyby bylo ještě ISo, byl bych radši, to je teda fakt. Ta (ne)kompatibilita s klasickou SONY/Minolta je tristní, to je pravda. Pokud ale udělaj nějakou rozumnou 35/1.8 a 85/2.8 jako ke klasický Alfě, tak to bude super lehkej systém. Za ne úplně lehký peníze :-).Jinak kvalita výstupu mi přijde vynikající, pokud srovnávám s tím co znám.

  • To Shi
    To Shi
    08.09.2010 09:55

    Problém těch, kterým chybí více ovládání na těle je v tom, že se na tento přístroj dívají jako na malou DSLR. Osobně se domnívám, že řada Sony NEX je určena pro "cvakače", kteří ale touží po maximální obrazové kvalitě, za kterou ale netouží "platit" nošením "velkých a těžkých" DLSR. Sony nejspíš těmito těly vědomě položili základ nového systému, který budou chtít rozšiřovat a samozřejmě na tom vydělávat ;). Že je to kvalitní základ snad není pochyb.

  • Alesh.Rocker
    Alesh.Rocker
    08.09.2010 16:03

    Přijde mi divné čumět na displej a zoomovat na objektivu.. je to takový kočkopes :). Akorát s tím pevným sklem to vypadá v poho..

  • Tomáš Hrubý
    Tomáš Hrubý
    08.09.2010 16:10

    ToShi - právě zkušenost s Oly Pen je taková, že to užívá hodně lidí, kteří tím ani v nejmenším nenahrazují plnou DSLR, mají to jako alternativní produkt pro určité použití - různé "lehké travelphoto" atd. Takže se sice z těchto uživatelů nikdo netrápí evergreeny webových debat typu "jak se to drží s teleobjektivem", protože je to z 90ti procent užívano se základním zoomem či dokonce jen s tím pevným pancake, na druhé straně ale jsou poměrně vysoké nároky na ovládání. Sony asi cílí víc do spotřební třídy, ale zájem jistě bude i té skupiny, kterou popisuju a je škoda, že se to ovládáníaž tak moc nepovedlo. Že to jde dokazuje třeba "ekonomický" Pen E-PL1 - tam sice Olympus ovládání zjednodušil, omezil počet ovládacích prvků, nicméně výsledek je pořád přijatelný prakticky kýmkoli.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen(a).

Nové diskuse

Nové komentáře

Nejžhavější diskuse