-
Diskuse ke galeriím |
19
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke galeriím |
7
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke článkům |
4
příspěvky za
posledních
30
dnů
-
Dotazy a připomínky |
2
příspěvky za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke článkům |
1
příspěvek za
posledních
30
dnů
Nevím, co mají všichni s šilháním. Na 3D obrázky se vždy je lepší dívat (podle mě jedině takto) ne šilháním, tj. pohybem očí k sobě, ale pohybem opačným, tj. aby se levé oko dívalo na levý obrázek a pravé na pravý. Možná je to jen o pojmech, já mám ale šilhání spojeno pouze s pohybem k sobě, což je podle mě pro dívání na tyto fotky k ničemu, protože krom pohybu očí se také oči hodně zaostří nablízko, zatímco při pohledu "za obraz" se to zas tolik nemění. Mám pocit, že ukázková fotografie je zhotovena právě naopak, tj. snímky jsou prohozeny.
3D fotografia rozhodne nie je v zaciatkoch, hoci co sa tyka komercne dostupnej techniky asi ano. Pre zaujemcov len jeden z mnohych odkazov na vypiplanu vybavicku amaterskeho nadsenca, v portfoliu najdete aj fotograficke vystupy: http://www.flickr.com/photos/fotoopa_hs/4351915272/
V makre napriklad je uz par rokov moderna 3D fotografia zalozena na jednom z vedlajsich produktov lepenia serii zaberov preostrenych na inu vzdialenost, nedavno som takyto obrazok na FA nahral.
Ad Martin Dvořák, 21.2.2011 8:41 - chce sa to len naucit, skulenie ma vyhodu podstatne vyssieho rozlisenia 3D vnemu pri bezne dostupnom obrazovom vystupe (monitor, papier, projekcia na stene). Paralelne stereogramy patria do cias diapozitivov, ktore sa mozno raz vratia, ale momentalne to tak nevyzera ;-)
Martin Dvořák: Ono je to krapet složitější. Vnímání prostoru je jiné, pokud zašilháš a jiné, pokud zaostříš za. A dvojfotka na to musí být připravena, buď bude nachystána pro šilhání nebo pro druhý způsob (pokud se nepletu, stačí je jen prohodit; ukázková fotka je nastavená pro šilhání).
Druhá věc je ta, že při ostření dozadu musí být obrázky menší, jinak je nedokážeš "spojit", zatímco při šilhání mohou být větší. Ale zase mě ze šilhání bolí oči. Zkrátka každé má svoje pro a proti :)
Já teda na 3D nic tak extrovního nevidím, ani v kině, ani u fotek. Když chci vidět 3D, rozhlédnu se jen kolem sebe a nemusím šilhat, ani koukat přes nějaké brýle...
Me kapitola "K čemu je 3D fotografie" nestaci. Muzete to nekdo zkusit nejak popsat s nejakyma primerama? Mame doma 3D reflex a je velmi obtezujici ne chystat na kazdy obrazek jak Nelson na bitvu. Kdyz se teda pripravim a "zaostrim" vidim 3D vystrihovanku jakou jsem znal z destkych knizek jak pri otevreni ztoporila papirova postavicka. Nic dalsiho nejsem schopen vnimat, jenom ten obrys kufru co lezi pred modelkama a hrany prostoru. Ma to pro mne vyznam jako nejaky trik - jednou se podivam a reknu si "jak to asi delaj" a uz se podruhe k tomu nevratim. Nema to nic spolecnyho s knihou fotografii od Taschen nebo s rodinym albem, nebo s jakoukoli situaci kdy se venuju fotkam. Kde delam chybu?
Zadnou chybu nedelate.
Ve stavajici podobe je to 3D .. stavajici... mast proti plesateni.
hodne dymu, hodne halasneho vykrikovani.. a nakonec prehazovacka.
Musím říct, že se mi (zatím?) asi nejvíc líbí koncept anaglyphu s brýlemi. Sice jsou brýle opruz, ani barevné podání není právě super, ale je to technika, která celkem funguje, dá se čekat, že když to pošlu někomu jinému, tak to bude vidět velmi podobně jako já, atd. Jestli se časem stanou reálné a široce rozšířené i jiné varianty se teprve uvidí. Prozatím necítím potřebu do 3D fotografie nijak investovat, ale už to stojí za nezaujaté sledování vývoje. Nepřekvapilo by mě ale, kdyby širší rozvoj nastal už docela brzy, třeba za dva roky...
o digitálních fotoaparátech se to říkalo taky :D
Pamatuji příchod digitálních foťáků. Ani ne MPix za cenu osobního auta. Kde kdo prorokoval nulovou budoucnost. Argumentovalo se cenou, nízkou kvalitou výstupu ve srovnání s kinofilmem apod.
Pamatuji když se diskutovalo o budoucnosti EVF. Pravou zrcadlovku že ten pididisplay s nízkým rozlišením nikdy nenahradí.
Pamatuji plamenné debaty o smyslu videa v DSLR.
A vida, všechno to tu máme. Všechno je funkční. Pravověrní uživatelé 35mm svitku budou dál dštít oheň a síru na digitální fotografování, jiní na displaye namísto hledáčku a další na možnost točit video, přítomnost GPS a dalších fíčur. Můžeme tedy polemizovat o smysluplnosti a použitelnosti 3D fotografování, ale to je tak všechno. Za pár letu tu budou přístroje schopné dělat použitelné snímky. A svět půjde dál a bude bohatší o další technologii, protože člověk je děsně mazaná opička. Člověk na to přijde jak to udělat levné a přitom použitelné.
To Shi : "Pamatuji když se diskutovalo o budoucnosti EVF. Pravou zrcadlovku že ten pididisplay s nízkým rozlišením nikdy nenahradí.
Pamatuji plamenné debaty o smyslu videa v DSLR."
Však taky dodnes ani jedno ani druhé "nahrazeno" nebylo. Existuje sice obojí paralelně, ale pro jiné kategorie uživatelů s jinou univerzálností a kvalitou použití a výstupu, ale skutečné filmy se stále natáčí (až na pár raritních výjimek) filmovými kamerami - a to i v amatérské oblasti - točit foťákem je sice možné pro krátké shoty, ale nikoliv pohodlné, ergonomické a účelné pro delší věci. A RVF je také jen náhražka TTL hledáčku, i když dnes kvalitou pokročilejší.
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen(a).