Mark Jenkinson - Kompendium portrétní fotografie

  • Taffey
    Taffey
    24.06.2012 13:37

    Jak to tak čtu, je tato kniha vůbec o fotografii? Co může naučit člověk, který přiklonovává vlasy na čelo? To je opravdtu tristní. Kolik procent z reálného základu nakonec v takové fotce, vlastně může být? Klonování částí fotky. Uměle rozostřené pozadí. Žehlička pleti. Je vůbec, takový člověk, na fotce poznatelný? Bohužel, tohle je cesta, kudy se dnes fotografie ubírá. Vidím to, kam se podívám. Nebo ta schémkata svícení. Martin tady píše, že u fotek bylo sem tam schéma svícení. No, myslím, že kdo hodlá fotit portréty v astelieru, tedy především tam, tak pro něj by mělo být schéma i každé fotky. Ne proto, aby to tupě kopíroval, ale aby si, u čtení knihy, uvědomil souvislosti. A závěrem? Za dlouhá léta co fotografuji mi prošly rukama desítky fotografických knih. Začal jsaem s knihami z padesátých let a končil současnými. Když si vyneseta na papír deseticentimetrovou úsečku, na jejíž levé straně budou technické informace a na pravé kecy o ničem, tak u knih do revoluce by byl posuvník někde centimetr od levého konce. U dnešních knih je tomu přesně opačně. Ten posuvník se přeouvá stále víc a více doprava, až splyne s pravým krajem úsečky. Kdybych vzal třeba knihu Eliotta Siegela, kterou tady martin zmiňuje, vybral bych z ní technické informace, pak by mi z knihy zbyla párstránková brožura. A to by ještě většinu zabíraly informace z postprocesingu. Štěstí, že mě učili opravdoví machři tváří v tvář.

  • PaK
    PaK
    25.06.2012 15:31

    Vážený Mistře, nesouhlasím ani s Vaším názorem, ani s Vaší češtinou. Nechci s Vámi polemizovat, považuji to za zbytečné, ale možná jednou dospějete ke zjištění – přeji Vám to –, že fotografie nejsou jenom „technické informace“.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen(a).

Nové diskuse

Nové komentáře

Nejžhavější diskuse