Fotografování koncertů II.díl

  • Michal Bílek
    Michal Bílek
    02.02.2006 09:56

    Fotím půl roku a převážně na koncertech. Dříve jsem akreditaci neřešil a nebyl žádný problém, mám výhodu ve své obstarožní D1, která v kombinaci s externím bleskem otevírá dveře, do kterých se jinak s kompaktem nelze dostat(vyzkoušeno):0)O akreditaci jsem požádal až po přečtení tohoto článku(jednalo se o koncert Anny K)a pohořel jsem, jít tam opět "načerno", nikdo si mě ani nevšimne- můj dojem.
    K článku- chybí mi tam popis věcí více do hloubky- způsob měření expozice, časy, clona... a asi největší problém, jak používat blesk. Snad se autor nebojí konkurence?:0)

  • Jiří Kosnar
    Jiří Kosnar
    05.02.2006 22:24

    Měření expozice - nevím, co by se mělo napsat "víc do hloubky". Ne že by to nešlo, ale to je na samostatnou knihu. Ve hře je moc proměnných, např. celková hladina osvětlení, barvy světel, jejich rozmístění, rychlost pohybu muzikantů atd. Jediné co lze poradit - naučit se perfektně a rychle ovládat svůj foťák a dokázat z něj vymáčknout maximum až na hranici únosnosti.
    Blesk - jak už jsem napsal. Prostě nepoužívat. Stejně je to, na většině koncertů, obzvlášť pak u tzv. velkých kapel a zpěváků, výslovně zakázáno. V jedné ze starých knih o fotografii je možno se dočíst o divadelní fotografii toto : fotograf nemá právo používat blesk, neboť tím porušuje autorský záměr autora díla (myšleno nasvětlení scény). O koncertech bych řekl, že platí totéž.

  • Michal Bílek
    Michal Bílek
    08.02.2006 09:01

    Ted: Díky.-) Předpokládám, že expozici měříte bodovým způsobem. Fotíte na manuál, nebo pouze se zvýhodněným časem/clonou?

  • tymmy
    tymmy
    12.02.2006 10:46

    Zajímala by mě jedna věc. Co dělají fotografové po zbytek koncertu, pokud smí dopředu jen na ty tři skladby? Užijou si to pak aspoň jako posluchači?

  • Jiří Kosnar
    Jiří Kosnar
    15.02.2006 19:18

    Měření expozice záleží na okamžitých podmínkách. Priorita clony je pohodlnější, ale hrozí nebezpečí že zmáčknete spoušť zrovna v okamžiku, kdy zhasnou světla. Pak nezbývá, než až desítky vteřin počkat, až se zase zavře zavěrka :o) U manuálního režimu je zase riziko přeexpozice když náhle rozsvítí. Když je obecně málo světla, pak jedině manuál, podexponovat a dotáhnout v počítači. Nic moc, ale pořád lepší, než zbytečně zvyšovat úroveň šumu zvýšením citlivosti.

  • Karel Svoboda
    Karel Svoboda
    Autor
    10.03.2006 09:53

    Nevim kdo je Ted a kde jako neco psal. Nicmene k memu clanku: V tretim dile je popsano jak s expozici a bleskem. Vsechno je focenen na rezim M tedy manual a ne zadne priority clony nebo casu. To je totalni hovadina protoze ve svetelnych podminkach koncertu automatika nefunguje tak jak ma. Co se tyka blesku tak kdyz se dobre pouzije ani se neda poznat.Naopak pomuze prokreslit a zostrit scenu a zmrazit pohyb.

  • Karel Svoboda
    Karel Svoboda
    Autor
    10.03.2006 09:55

    Jinak po trech pisnickach alou domu:o)A nebo uklidit fotak do satny nebo do skrinky u sazky. Kterej fotograf to udela?:o)) P.S. iceman = Milan Ulrich

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen(a).

Nové diskuse

Nové komentáře

Nejžhavější diskuse