• SirŽmiják
    SirŽmiják
    03.01.2008 10:46

    :) rozlišoval bych mezi svobodným rozhodováním a biologickou nutností

  • SirŽmiják
    SirŽmiják
    03.01.2008 10:52

    jsem příznivcem Alpy..až..Zeisse, ale X není lepší než Y prostě proto, že si to myslí většina atp. _svět je jednoduše "pestrobarevnější"(roz. vrstevnatější) než ho slavná "většina" dokáže vidět

  • Karel Svoboda
    Karel Svoboda
    03.01.2008 11:22

    tak to abych si poridil olympus E3 umozni mi to jako zaostalci s formatem 3:2 lepsi fotografii. Uplne se rozvinu:o))) sis marja to sou strasny kraviny co se u probiraj. Me to teda jako bavi:o)))) a meli bychom si ten olympus porizovat nejak v mensich poctech aby ty vyhody nedevalvovaly s rostoucim poctem osvicencu kteri prisli na to ze olympus je nejlepsi? rozumej aby se to nestalo masovou zalezitosti. pochopil jsem to tak ze masove=nutne spatne v kazdem pripade.

  • punk is better than funk is better than punk
    punk is better than funk is better than punk
    03.01.2008 11:24

    Proč není Olympus tolik vidět mezi profesionály na sportovištích? Na to je velice jednoduchá odpověď.
    1. Fotografové z agentur nebo časopisů sami nevlastní foťáky kterými fotí, jelikož jsou zaměstnaci fotí tím co má k dispozici jejich zaměstnavatel a to hlavně proto že:
    2. V 90 letech šla fototechnika hodně dopředu, byla k dispozici stále lepší a výkonější elektronika a byl to právě Canon kdo s EOS systémem nabídl nejvychytanější AF systém, ucelenou řadu příslušenství. Hlavně ale rychlost AF byla pro sporťáky jasnou výhodou. Nikon nebyl o moc pozadu, ale spíš ho bylo vidět mezi příroďáky.
    Olympus v tu dobu neměl odpovídající AF systém a dá se říct že právě tady to dost prokaučoval.
    3. Je tedy celkem logické, že nemalé investice do konkrétní značky spojené s odpovídajícím servisem a kvalitou nenutí stávající uživatele přecházet z ničeho nic k jiné značce.
    4. Amatér který se alespoň po stránce techniky a tady to platí snad ve všech možných oborech chce vyrovnat profíkům svým vzorům volí většinou značky, které právě profíci používají.
    5. Je jasné že Canon má nejrozšířenější opravdu profi nabídku, následovaný Nikonem. O tom žádná.
    6. Olympus začal se současnými AF Digi dá se říct od nuly a proto si myslím že za to co se mu povedlo v tak relativně krátké době a je to hlavně vidět na E-3 patří spíš smeknout.
    7. Ano fotografové kteří nelpí na značce a pár jich znám většinou podobné blbosti neřeší, spíš koukaj co má navíc ten druhý.
    8. Ano Olympusu chybí tělo srovnatelný s EOS 1D, ale ve třídě kam E-3 patří tj. 40D, D300 atd. je naprosto vyrovnyný. Něco má lepší, něco horší, ale to i ty ostatní.
    9. Je zajímavé že např. Pentax tak slavná a super značka nevyvolá tolik polemik jako právě Olympus proč?

  • Georg Komberec
    Georg Komberec
    03.01.2008 11:35

    tak jsem si to od zhora cele precetl a koukam ze par lidem Olympus asi pekne slapl na nohu (obrazne) ze tak kvici :-))

  • Karel Svoboda
    Karel Svoboda
    03.01.2008 11:51

    ja myslim ze tim to neni. pentax proslavila kvalita mc vrstev na sklech. neni to tim ze by olympus nekdo zatracoval. naopak OM rada patri mezi legendy. problem se od zacatku odviji od toho priblblyho formatu. kazdymu sedi neco jinyho, ale nesrovnaval bych to s vyberem formau 6*4,5. tyhle filmovy formaty davaji na vyber. staci vymenit zada kdyz uz pro priklad tu nejjednodussi vec. digitalne mi to na vyber nedava. 4:3 by me rozhodne ze zidle nezvedlo. ja ho nemam rad a takovych lidi je ve fotografii drtiva vetsina. osobne nemam proti olympusu nic, uz prave proto ze znam OM radu. ale nepochopil jsem duvod toho proc tak mermomoci chce protlacit 4:3? proc kdo ho potrebuje? v kompaktech pro nenarocne prosim, ale proc tohle cpou lidem kteri to nechteji? myslim si ze by se prodaval mnohem lip kdyby se drzeli klasiky. nerozumim ty vzpupnosti drat sem neco co nikdo 2x nechce.

  • Kajfik
    Kajfik
    03.01.2008 12:01

    Co se Pentaxu tyce tak pro me ma co se tyce nejvetsiho pokroku prvenstvi prave on. Zatimco napriklad ted 40D a 300D prinesla jen vylepseni predchozich modelu, tak Pentax prisel s novu tridou fotoaparatu (K10D), kterou do te doby nemel... A rekl bych ze je uctyhodne jak se dokazal odrazit a udelat obrovsky skok. Navic cely tento progress dokazal nabidnout za velmi priznivou cenu. A odrazilo se to v prodejnosti, ktera predcila ocekavani. Na druhou stranu si na nej kvuli toho museli zajemci chvili pockat...

  • Kajfik
    Kajfik
    03.01.2008 12:06

    Jeste by me zajimalo ktere vlastnosti E3 povazujete za lepsi nez ma konkurence? Naopak bych o par vedel tak me zajima i to co ho stavi na srovnatelnou uroven...

  • Georg Komberec
    Georg Komberec
    03.01.2008 12:07

    iceman >nerozumim ty vzpupnosti drat sem neco co nikdo 2x nechce.
    jak si muzes byt tak jisty? me naopak vyhovuje a jsem rad ze nekdo tenhle format dela. A to nejsem zdaleka sam.
    A kdyz uz se tu stale omyla ten format 3:2 tak u fotek to je tak zrovna 10x15 a 20x30 a co dal? taky je 9x13, 13x18, atd... Staci si vybrat nejaky lab a kouknout se co nabizi vsechno za formaty.

  • Kajfik
    Kajfik
    03.01.2008 12:11

    to m.k.p.
    Pentax nevyvola tolik polemik, jelikož se drží ustaleného poměru a nabízí možnost pokroku na FF.
    Myslim ze K10D byla v ramci Pentaxu technicka revoluce nicmene prisla s mnohem priznivejsi cenou nez e3. uz to tady bylo receno ze e3 by nebyl spatny ale musel by jit s cenou o tretinu dolu.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen(a).

Nové diskuse

Nové komentáře

Nejžhavější diskuse