-
Diskuse ke galeriím |
12
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke galeriím |
8
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Dotazy a připomínky |
4
příspěvky za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke článkům |
2
příspěvky za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke článkům |
1
příspěvek za
posledních
30
dnů
Tuto 3D technologii založenou na oční gymnastice, která se v dětském veku léčí jako vada, považuji za srandovní trik, kterým elektronické společnosti mohou přitáhnout pozornost k (v poslední době) trochu stagnujícímu vývoji digit. zobrazovací techniky, ale pro praxi je to jen hračka - dokud se nepřijde na revolučnější a pohodlnější způsob napodobení 3. dimenze na 2-rozměrné ploše - což je dost obtížný paradox. To už mi připadal věrohodnější a působivější princip sférických projekcí (kino v kouli na různých atrakcích), než kazit si oči šilháním, či nepohodlnými brejlemi.
ale no tak...
princip digitalniho fotaku nikdy nezpochybnoval stavajici stav.. vysledkem bylo totez, co ctenar znal z analogu
(jen podstatne horsi)
zatimco "lacine" 3D neni totez, co je znamo a osvedceno odjinud... zavadi nucenou brejlovost.
krok k prijeti snad muze byt 3d fotografie v podani Romana Sejkota, ktera brejlovost nevyzaduje... tam je to vpodstate stejne jako drevni digital: neda se na to zatim koukat :-D
(viz jeho soucasna vystava na Novomestske radnici)
Zinedi - co se týče videa v DSLR, tak jsem narazil na odhad, že čtvrtina a možná dokonce třetina všech prodaných EOS 5D mark II byla koupena filmaři, kteří s nimi naopak vůbec nefotí a jedou vyloženě video (často s poměrně drahými doplňky). Pokud to je pravda (a asi je), tak pak se asi debaty o smysluplnosti videa v DSLR dostávají do velmi úsměvné roviny...
Naokraj - poctivě se přiznávám k omylu, sice mám na technologie obvykle odhad dobrý, ale video v DSLR mi taky připadalo jako pitomost, dokonce by se asi v různých diskusích našly moje starší příspěvky, kde jsem si z toho také dělal legraci. Ale mýlil jsem se - v reálu to funguje a budí to skutečný zájem. Tohle je jen jeden z důvodů, proč se dnes již vyhýbám zpochybňování různých "novinek", vždy je třeba se trochu víc zamyslet...
Ja jsem pro pokrok i mimo mez zakona, napriklad necht se fotografuje pustenou kamerou a fotky se vysekavaji ze streemu ve strizne, ale kde se vzala ta medialni podpora takove divne veci.
Nedalo by se udelat nejake hype treba okolo toho, ze kdyz si potahnu vnejsi ocni koutky, tak se fotka na kterou se koukam rozmaze? Mohly by se na to prodavat nejaky klipsny v blistru s napisem ze sada slouzi pro romanticka temata?
Tomas Hruby > já jsem "někde narazil" na odhad, že 1/4 až 1/3 všech řidičů někdy řídila v podnapilém stavu. Taky bychom se nad tím měli zamyslet - zda neprodávat auta s držákem na whisky ?
I kdyby to byla ta 1/3 - což považuju za silně nadnesený odhad - pořád to znamená, že 2/3 fotografů, kteří chtějí "jen" fotografovat platí za něco, co nechtěli - live-view a spousta dalších čudlíků, složitější firmware a delší vývoj, což těm 2/3 ten výrobek zbytečně podražilo.
A abych mluvil k věci - současná hysterie jménem 3D - člověk čeká, kdy začnou prodávat i toaletní papír 3D - mě nutí k otázce, zda je tolik nepravděpodobné, že nám jednou výrobci budou vnucovat (bez možnosti levnější alternativy) foťáky se dvěma objektivy, i když to většina fotografů nechce, ale marketing bude tvrdit, že "spotřebitel" to chce a že je to trendy ?
Zinedi - s tebou je to těžké, prostě máš fixní ideu, že jsou všichni výrobci blbci, novinky nanic, atd. Že třeba LiveView (které bylo asi hlavním a nejnákladnějším krokem, od kterého vedla cesta k videu) používají zcela běžně naopak fotografové pro makro a krajinu se ti nehodí do krámu, tak to ignoruješ - prostě všechno špatně. Ještěže je pořád dost lidí, kteří něco tvoří a vymýšlejí, místo aby jen nadávali na novoty...
T.Hrubý : vůbec nejsem proti technickému vývoji - já v něm pracuju :-). Jsem proti manipulaci s veřejným míněním v obchodním zájmu - v zájmu prodávat zbytečně drahé věci, kvůli uspokojení menšiny, jejíž uspokojení je ovšem vydáváno za většinový trend - přitom je to účelová lež, jak vytáhnout peníze z kapes lidí, kteří chtějí něco jiného.
to Zinedi: "Jsem proti manipulaci s veřejným míněním v obchodním zájmu - v zájmu prodávat zbytečně drahé věci..."
Jenomže toto je prakticky definice toho, čemu se říká reklama.
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen(a).