Reporáž: East 17 a Petr Kotvald

Jsem sportovně založený člověk, proto sportovní reportáž je mi, přirozeně, nejbližší. Čas od času, když je příležitost, ráda vyfotím i zajímavé kulturní akce. Někdy se objeví nabídky, které jako fotograf nemůžete odmítnout.

Pokud znáte klučičí kapelu Lunetic, tak určitě budete znát i East 17. Každé léto patří festivalům, v našem malém městě Kaplice jich není mnoho. Proto, když se dozvíte, že do vašeho malého města přijede kapela, na které jste vyrůstali, nemůžete tam chybět.

Okamžitě jsem si sjednala akreditaci na focení letního retro festivalu, kde kromě East 17 vystupoval i legendární Petr Kotvald. Na jeho hity tancovali snad všichni, kteří tam ten večer byli.

Na podobné akce mě pozve vždy produkční agentura AML Production, která letní festivaly zastřešuje, s požadavkem fotit průběh celé akce, od příchodu návštěvníků až po after party. Tento koncert jsem fotila na Sony A7III a můj oblíbený objektiv Tamron 28–75 mm.

Většinu času, což na podobných akcích bývá, se fotí za tmy pouze při osvíceném pódiu. Sony A7III mi ale umožňuje fotit na velké ISO, proto většinu času fotím bez blesku. Výstup je více autentický. Když ale potřebuji fotit návštěvníky v hledišti, což je jedna z podmínek od produkce, musím použít externí blesk Godox, se kterým jsem nadmíru spokojená. Jak se lidově říká “Za málo peněz, hodně muziky”.

Fotografie z reportáží nikdy nejsou retušovány. V postprodukci pracuji pouze s kontrastem, jasem, stíny a ořezem. Když je na fotce příliš velký šum, snažím se jej trochu zeslabit. Na postprodukci využívám systém Lightroom, se kterým pracuji od začátku a oblíbila jsem si jej.


35MM, 1/320S, F4.0, ISO320

Na fotografii je vidět, že celý koncert se odehrával na koupališti, které je naprosto ideálním místem pro letní festivaly. V popředí fotografie je zachycena část dětského brouzdaliště. Baví mě jeho klidná hladina, která poskytuje zajímavý odraz hlavního dějiště.


35MM, 1/320S, F4.0, ISO320

Koncert byl uspořádán ve spolupráci s Hitrádiem Faktor. Jedním z hlavních úkolů je zachytit návštěvníky, kteří mají radost z uspořádané akce.


28MM, 1/250S, F5.0, ISO1250

Zde je zachycena celá stage, vlevo je pak vidět VIP hlediště, kde bylo připraveno občerstvení. Po ukončení festivalu tam proběhlo setkání s kapelou East 17 a následná autogramiáda.

Focení celku pódia je vždy oříšek. Musím vychytat nastavení správného času závěrky tak, aby led bannery nebyly přerušované, ale zároveň aby interpret byl ostře zachycen. Většinou pak fotím ve chvíli, kdy se interpret příliš nehýbe.


75MM, 1/500S, F9.0, ISO2500

Mám ráda focení z hlediště. Při prohlížení vás fotografie vtáhne mezi dav a máte pocit, že v hledišti stojíte také. Tady si ale musím dávat velký pozor na techniku. Lidé jsou vedle sebe namačkaní. Já navíc měřím 160 cm, takže mě leckdo může přehlédnout a riskuji tak, že mě jeden z návštěvníků buď ušlape, nebo vylije za krk nějaký sladký nápoj. Nebo hůř polije mi techniku. Tím pádem v hledišti nezůstávám příliš dlouho.


28MM, 1/500S, F5.6, ISO3200

Jako oficiální fotograf festivalů mám povolen vstup kamkoliv. Ráda proto chodím na pódium, kde jsem na těsno s interprety. Nabaží se tak mé vnitřní dítě, které vždy chtělo stát na pódiu s jeho oblíbeným interpretem nebo kapelou. Pohled z druhé strany vám navíc, jako fotografovi, nabídne zajímavé úhly pohledu.


28MM, 1/500S, F5.6, ISO3200

Petr Kotvald měl připravenou skvělou choreografii, překvapil mě obrovskou energičností, kterou ve svém věku má. Při pořízené této fotografie jsem byla v podřepu, chtěla jsem zachytit tanečnici jako hlavní objekt, aby bylo jasné, že tanečnice jsou důležitou součástí celého vystoupení.


28MM, 1/500S, F5.6, ISO4000

Petr Kotval byl přátelský. Velmi rád interagoval s fotografy. Například zde mi do objektivu posílá jasný láskyplný vzkaz. Zřejmě je to ale vzkaz pro všechny jeho fanoušky.


28MM, 1/1000S, F5.6, ISO6400

Již zmiňovaní EAST 17. Stát na pódiu s legendami popové hudby 90.let bylo vzrušující. Opět zajímavý pohled do hlediště. Tady je jasné, že návštěvníků bylo opravdu mnoho.


28MM, 1/400S, F5.6, ISO4000

Ačkoliv už také nejsou žádní mladíci, tak stále mají obrovský zástup fanynek.


28MM, 1/320S, F5.0, ISO4000

Kdo byl u plotu, měl štěstí, že si mohl podat ruku s Terrym Coldwellem. Byl velmi přátelský a vůbec mu nevadilo, že jsem s objektivem u něj tak blízko.


EXIF: 75MM, 1/640S, F5.0, ISO2500

Opět pohled z hlediště.


28MM, 1/250S, F5.0, ISO200

Jedním z požadavků AML Production je fotit také návštěvníky v hledišti. Výsledné fotografie pak využívají pro svou reklamu. Lidé vidí fotografie z koncertu, na kterém byli také, a rádi pak sdílejí takové fotografie na sociálních sítích. Což funguje dobře jako reklama.


28MM, 1/500S, F5.0, ISO4000

Ohnivé efekty. Na ty si dávám velký pozor. Jednou jsem fotografovala pod pódiem, ale nevšimla jsem si, že jeden plamenomet stojí přímo vedle mě. Všimla jsem si jej, až když z něj vytryskly plameny. Naštěstí jsem stála ještě v bezpečné vzdálenosti.


28MM, 1/250S, F5.0, ISO4000

Na závěr nechyběl ani ohňostroj. O kterém jsem se dozvěděla, doslova, za 5 minut 12. Netušila jsem, jak bude nejlepší jej vyfotit. Ve chvíli, kdy byl ohňostroj spuštěn, jsem stála za davem lidí a neměla jsem čas se nikam přemístit. Tak jsem zůstala na stejném místě. Fotografie nakonec vyšla skvěle!

Jako fotograf umělec ráda podporuji jakákoliv umělecká vystoupení. Ať už jsou to koncerty nebo divadelní vystoupení. Ještě raději jsem, když takové kulturní akce mohu zaznamenat na svůj fotoaparát. Věřím totiž, že takové fotografie jsou skvělým odkazem pro budoucí generace.

     

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Jan Schafhauser
    Jan Schafhauser
    02.02.2024 22:03

    Príma práce :)

  • Josef Prachař
    Josef Prachař
    03.02.2024 00:25

    Je vidět snaha o dobrou fotografickou práci která celkem dobře vyšla.

  • Petr52
    Petr52
    04.02.2024 08:54

    Hezká práce se světlem. Je vidět, že máte fotografování promyšlené. Nechci nic doporučovat, jenom já k širokému sklu používám i teleobjektiv 70-200. To je jenom moje zkušenost nikoliv rada. Repotáž je hezky vyvážená.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (3)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram